Vissza normál nézetbe Nyomtatás

Mit érdemes tudni a PPC marketingről?

2021-06-15 20:07:39

A PPC a kattintás alapú fizetés (paid per click) rövid elnevezése, amit a legtöbb online hirdetési platform az elszámolásokhoz használ. Ennek több ismérve is van, de most csak az alapvető tudnivalókat szedtük össze Önnek az online hirdetésekben való könnyebb eligazodás érdekében.

Az online hirdetésekhez kapcsolódó legfontosabb értékesítési mérőszámok

A fő teljesítménymutatót KPI-nek (Key Performance Indicator) hívják, ami azon mérőszámok gyűjtő kifejezése, amit a hirdetések során mérni tudunk:


• Értékesítés növekedése - ha a kampány célja a konverziók és ezen keresztül az értékesítések növelése, ez a legfontosabb mérőszám.

• Honnan jönnek a látogatók - ennek elemzése is fontos ahhoz, hogy tudjuk, melyik hirdetés szerepel jobban, hol éri meg jobban hirdetni.

• Mit jelent a ROAS - a ROAS a kattintásalapú hirdetés megtérülésének mutatószáma.

• Mi a ROI - a ROI a teljes ráfordítás mérésére szolgál, az a legjobb, ha meg tudjuk állapítani az ügyfelek élettartamra vetített értékét, így közelebb juthatunk ahhoz a számhoz, hogy mennyit ér egy adott ügyfél.


Márkaismertség növelésénél alkalmazható mérések

Ha a weboldal célja a brandépítés, akkor az értékesítési adatok nem sokat mondanak arról, hogy elértük-e a kitűzött célt. A márkanövekedési tanulmányokkal, a márkanévre indított keresések figyelésével, a mikrokonverziók mérésével lehet követni a márkaismertségben elért eredményeket.


A legjelentősebb marketing mérőszámok

Az értékesítési számok mellett az is fontos, hogy figyeljük a marketing eszközök hatékonyságát, az egyes hirdetés verziók és célzások sikerességét. Ezekhez a marketing adatok figyelésére van szükség:


1. Átkattintási ráta

Ez az egyik legismertebb mutató, fontos mérőszám, mert megmutatja, hogy a hirdetés hány látogatónak keltette fel az érdeklődését. Ha ez a szám alacsony, akkor vagy a célzás nem megfelelő, vagy a hirdetés nem szólítja meg az embereket.


2. Konverziós ráta

Ez a mutató azt jelzi, hogy a látogatók hány százalékából lett megrendelés, letöltés, feliratkozás, azaz a hirdetésünk és a landing oldal mennyire sikeres.


3. Google Ads keresési részesedés

Ez a szám azt jelzi, hogy 100 keresésre vetítve hányszor jelenik meg egy adott hirdetés. Amennyiben ez az érték 70% alatt van, akkor nem lesz sikeres a kampányunk, mert túl ritkán jelenik meg a hirdetésünk a kulcsszóra kereső embereknek. Ebben a mutatóban nagy szerepe van a hirdetésre szánt keretösszegnek és a beállított kulcsszavaknak. A Google Ads-kampányok menedzseléséhez kérje szakemberek segítségét, vegye fel a kapcsolatot a Toptarget Online Marketing Ügynökség specialistáival.


4. A kulcsszavak minősége

A minőségi mutató segíthet rámutatni a kulcszavakkal kapcsolatos mutatók gyengébb pontjaira, aminek javításával jelentős mértékben csökkenhet a kattintás ára és javulhat a hirdetésünk pozíciója is.


Összegzés

Minden mutató fontos, de az egész kampányra tekintsen egy egységes egészként, aminek minden eleme a kitűzött cél elérését szolgálja. Egyszerre egy dolgot változtasson meg a kampányban, hogy a változtatás hatását mérni tudja! Hasonlítson össze több időszakot vagy több kampányt, hogy észrevegye a fontos különbségeket! (x)


Kamerák előtt Gödöllő és a környező települések sportolói

 

Kapcsolat | ImpresszumAdatvédelem | Médiaajánlat

© Gödöllői Hírek Online