Vissza normál nézetbe Nyomtatás

Így indulhat újra egy szálloda a Covid-19 után

2021-04-27 11:21:45

Egy szálloda számára mindig is folyamatos erőfeszítést jelentett kiemelkedni a versenytársak közül, azonban amint sikerül magunk mögött hagyni a Covid-19 helyzetet, ez mind az újrainduláshoz, mind pedig a fennmaradáshoz egy létfontosságú feladat lesz.
A vírus előtti időkben a szállodák megannyi marketingstratégia és -eszköz közül válogathattak, azonban a járvány utáni időkben nem folytatódhatnak majd ugyan úgy ezek a marketingtevékenységek, mint korában. Sokkal több hangsúlyt kap, például a SEO, a személyre szabás és más haladó technikák. Lássuk, hogy mi mindenre lesz szüksége egy szállodának a Covid-19 utáni marketinghez!

Személyre szabás
A személyre szabás manapság már alapvető elvárás a vendégek részéről, és ennek hiányában komoly veszteségekre számíthatsz. Személyre szabott élmények nélkül vendégeid csupán egy újabb unalmas, hétköznapi látogatást könyvelnek majd el ahelyett, hogy felejthetetlen élményekkel gazdagodnának szállodádban.
Ezek a vendégek nemhogy visszajönni nem fognak, de nem is nagyon ajánlgatják majd hoteledet barátaiknak és ismerőseiknek sem.
Szóval, mi kell a szállodai élmény testreszabásához? Habár ez egy nagyobb témakör, kezdésképpen a két legfontosabb elemét kell figyelembe venned: a technológiát, és az emberi tényezőt.

A technológia szerepe a személyre szabásban
Itt első sorban a CRM és hasonló funkcionalitású rendszerekre kell gondolni, hiszen ezek mind a személyre szabott ajánlatok összeállításában, mind pedig azok felkínálásában és bevezetésében fontos szerepet játszanak.
Egy jó ügyfélkezelő rendszer nélkül nehéz lesz nyomon követni, hogy mely vendégek miket várnak el látogatásuk során, illetve, hogy később milyen ajánlatokkal ösztönözd őket újbóli foglalásokra.

Az emberi tényező a személyre szabásban
Minden szállodatulajdonos azt hiszi, hogy szállodája legnagyobb erőssége az, hogy kiváló vendégélményt nyújt látogatói számára. A helyzet az, hogy nagyon sokan túlbecsülik, hogy milyen értéket is nyújtanak ügyfeleiknek, és bőven van hová fejlődniük.
Ahhoz, hogy igazán személyre szabott élményeket biztosíthasson, egy szálloda meg kell feleljen vendégei összes elvárásának – a szállodakereséstől kezdve egészen a kijelentkezésig. Tehát egy átfogó, összefüggő vendégélményt kell biztosítani, ami minden aspektusra kitér.

Itt lép színre az emberi tényező, hiszen mindez első sorban a szállodai személyzet feladata lesz. Ilyen például az, amikor a szálloda gondnoka javasolja a legfinomabb borokat és vacsorákat egy épp bejelentkező párnak, akik bizonyára nem számítottak ilyen figyelemre a személyzettől.
Ez csupán egyetlen példa arra, hogy milyen fontos szerepet is játszik a szálloda személyzete az ilyen emlékezetes élmények megteremtésében. A csapat minden tagjának azt kell éreztetnie a vendégekkel, hogy bárkitől számíthatnak segítségre (vagy ha mást nem is, az adott szállodai dolgozó rögtön tudja majd, hogy kihez forduljanak – sőt, fel is hívja az illetékest).
Mindezzel azt biztosíthatod, hogy a vendégek többszöri látogatásaik során is azonos élményekkel gazdagodhassanak.

A személyre szabásnak további formái is vannak, amik nem kell, hogy sokba kerüljenek szállodád számára. Készíthetsz például személyre szabott útikönyveket vendégeidnek, aminek a segítségével felfedezhetik a környék nevezetességeit. Vedd elő legkreatívabb énedet, ülj össze munkatársaiddal, és találjátok ki, hogy mi mindennel tehetnétek emlékezetesebbé minden vendégeitek látogatásait!


Marketing az újrainduláshoz

Szállodád újraindításához természetesen szükséged lesz egy alapos marketingstratégiára. Ez persze mindenkinél máshogy néz majd ki, de lássuk, hogy melyek azok az elemek, amelyek nem hiányozhatnak egy újrainduló szálloda marketingjéből!

A keresőoptimalizálás elengedhetetlen
Annak ellenére, hogy jelenleg még javában dúl a járvány világszerte, az emberek továbbra is keresgélnek az interneten. De hogyan szerezhet egy szálloda online forgalmat egy olyan időszakban, amikor az embereknek eszük ágában sincs hotelbe menni? Itt jön a képbe a keresőoptimalizálás, azaz a SEO.

Minden a megcélzott kulcsszavakon múlik. Ha sikerül tartalmaidba természetesen beleszőnöd azokat a szavakat, amikre ideális vendégeid mostanában rákeresnek, akkor számos érdeklődőt vonzhatsz webhelyedre. Köztük lesznek azok is, akik már alig várják, hogy újra utazhassanak a járvány visszaszorítását követően!

Sokat segíthet, ha ilyenkor odafigyelsz szállodád blogjára, ahol felhívhatod az emberek figyelmét a szállodád közelében található érdekes látnivalókra is. Ezzel egyrészt foglalásra ösztönözheted őket, másrészt máris segítettél élvezetesebbé tenni jövendőbeli utazásukat.

Kiváló oldalélményre lesz szükséged
A Google már tavaly bejelentette, hogy 2021 májusában bevezeti azokat az új mutatókat, amelyek az oldalélményt (tehát a felhasználói élmény aspektusait) mérik majd. Májustól különösen fontos lesz, hogy milyen gyorsak webhelyed oldalai, és mennyire stabilak betöltődés közben (értsd: mennyire ugrálnak az elemek rajtuk).

Ha webhelyed nem felel meg az elvárásoknak, akkor a Google nem fogja olyan magas pozíciókban megjeleníteni, valahányszor az emberek a közeledben keresnek szálláslehetőséget. Itt többek között a navigációra és a logikus felépítésre is oda kell figyelned.

Ne felejtsd el továbbá mobilra is optimalizálnod webhelyedet, hiszen manapság már többen keresnek ilyen készülékekről, mint bármi másról!

Gondolj korábbi vendégeidre is!
Remélhetőleg már most számos olyan email címmel rendelkezel, amiket még a járvány előtt sikerült összegyűjtened ügyfeleidtől. Használd fel ezeket, hogy értesítsd őket az újranyitásról, illetve a vendégeid és alkalmazottaid biztonsága érdekében tett lépésekről. Végezetül: emlékeztesd őket, hogy milyen élmények miatt lenne érdemes újra ellátogatniuk szállodádba! (x)


Online kaszinók
Magyarország
magyar online casino

Kamerák előtt Gödöllő és a környező települések sportolói

 

Kapcsolat | ImpresszumAdatvédelem | Médiaajánlat

© Gödöllői Hírek Online