Vissza normál nézetbe Nyomtatás

Gödöllői felhasználók is elmondhatják véleményüket elektronikus ügyintézési szokásaikról

2021-03-02 15:33:03

Online felmérést indított Az e-közigazgatási rendszerek működtetésében központi szerepet betöltő NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt., amiben a Magyarország.hu oldal működésével, valamint az ott elérhető elektronikus szolgáltatásokkal kapcsolatban várja a felhasználók visszajelzését. A kérdőív az éppen 1 éve megújult központi e-ügyintézési portálon érhető el, kitöltése anonim és csak néhány percet vesz igénybe. A társaság a felmérés eredményét a Magyarország.hu portál továbbfejlesztése, illetve a felületen elérhető információk és a hivatali ügyekhez kapcsolódó szolgáltatások bővítése során használja fel.

A jól működő, költséghatékony és leginkább ügyfélbarát e-közigazgatás kialakítása ma már világszerte elvárás. Nem véletlen, hogy az elmúlt években egyre többen váltak nyitottá az elektronikus szolgáltatásokra. A COVID-19 járvány kitörése óta ez a tendencia felgyorsult, hiszen a veszélyhelyzet rámutatott: a digitalizáció, illetve az online intézhető hatósági ügyek arányának növelése, amellett, hogy segít egészségünk megőrzésében, jelentősen csökkenti az állampolgárok és a vállalkozások adminisztratív terheit.
Az elektronikus ügyintézés iránti egyre nagyobb érdeklődést a Magyarország.hu folyamatosan növekvő népszerűsége is jól mutatja: 2020-ban éves szinten közel 51 millió látogató kereste fel a honlapot, amely ötszöröse a 2019-ben mért látogatószámnak. Emellett a felületen elérhető szolgáltatásokat is egyre többen veszik igénybe, míg 2019-ben összesen mintegy 4 millió ügyindítás történt az oldalon, addig 2020-ban ez a szám már elérte a 13 milliót.


A Belügyminisztérium és a NISZ Zrt. 2018-ban indította el a Magyarország.hu portál megújítását célzó projektet azzal a céllal, hogy egységes felületet biztosítson az elektronikus ügyintézéshez és közérthető, valamint teljes körű tájékoztatást nyújtson a felületen megtalálható szolgáltatások használatához. A központi elektronikus ügyintézési portálhoz, annak indulása óta már 132 szervezet csatlakozott, köztük számos hivatal mellett 12 közüzemi szolgáltató ügyei is elérhetők a honlapon.
A ma már átlagosan havi 5 millió látogatót számláló Magyarország.hu-n jelenleg közel 1.900 különböző ügy várja a felhasználókat, amik közül több mint 1.500 elektronikusan is elintézhető. Ez utóbbi ügyek közül 289-hez tartozik közvetlenül kitölthető, ún. iFORM űrlap, 9-hez pedig olyan kisalkalmazás, ami szintén lehetővé teszi a felületről történő azonnali ügyindítást – olvasható a NISZ Zrt. sajtóközleményében


Kamerák előtt Gödöllő és a környező települések sportolói

 

Kapcsolat | ImpresszumAdatvédelem | Médiaajánlat

© Gödöllői Hírek Online