Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A szőlő- és borágazat változó környezethez való alkalmazkodását, a mikroszennyezők környezeti körforgásának pontosabb feltárását, valamint az agráriumban és a kapcsolódó ágazatokban megjelenő veszélyforrások azonosítását és kezelését előmozdító kutatás-fejlesztésekre összpontosít a gödöllői központú Szent István Egyetem (SZIE) három projektje, amik a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFIH) által hirdetett Tématerületi Kiválósági Program támogatásával valósulnak meg. Az egyetem által elnyert támogatás összege 452.875.000 forint, a projektek futamideje 14 hónap –olvasható a felsőoktatási intézmény hírportálunkhoz eljuttatott sajtóközleményében.
Dr. Palkovics László, a Szent István Egyetem rektora a sajtótájékoztatón kiemelte: - A támogatott projektek egyik legfőbb célja, hogy az egyetem még erőteljesebben keresse a megoldásokat korunk társadalmi-környezeti kihívásaira, a hatékony és eredményes szakmai munka révén születő tudományos eredményeket és tapasztalatokat pedig a hazai fejlődés szolgálatába állítsa.
A mindent egybevetve félmilliárd forinthoz közelítő dotáció kedvezményezettjei a SZIE Kertészettudományi Karának négy tanszéke, a SZIE Akvakultúra és Környezetbiztonsági Intézet és Környezetipari Regionális Egyetemi Tudásközpont Kutatócsoportja, valamint a Szent István Biztonságkutató Központja.