Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A Gödöllői EAC műhelyét képviselő atléták közül elsőként a gerelyhajításban érdekelt Canea Zoltán mutatkozott be a Győrben július 5-8. között zajló ifjúsági (U18) Európa-bajnokságon. Máté Alpár tanítványa a selejtezőben, egy érvényes kísérlettel – közel öt méterrel elmaradva legjobbjától – 57,35 méterig jutott, amivel összesítésben a 24. helyen végzett, és nem került be a döntőbe. Tegyük hozzá, 62,19 méteres egyéni csúcsával sem lett volna ott a legjobb 12 között, ehhez 64,91 méteres teljesítmény kellett volna.
A másik gödöllői tehetség, a Szörényi István szakmai irányításával készülő rúdugró, Mihály Ádám – beállítva egyéni legjobbját – 480 centimétert teljesített a július 6-án megrendezett selejtezőben, amivel kvalifikálta magát a július 8-án, vasárnap 17.25 órakor kezdődő döntőbe.