Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Amint arról több hírportál is beszámolt, a szalagkorlátot átszakítva, az út menti füves részre csapódott egy autóbusz július 10-én, a kora reggeli órákban az M3-as autópálya 41-es kilométerénél, a bagi kijáró közelében. A buszban összesen negyvenen utaztak, közülük huszonketten szenvedtek különböző súlyosságú sérüléseket, őket a mentők kórházba szállították.
A Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság beszámolója szerint a baleset helyszínére három településről – Aszódról, Hatvanból és Gödöllőről – riasztották a tűzoltókat, akik átvizsgálták a bajba jutott és alaposan összetört járművet, illetve annak közvetlen környezetét, segédkeztek a sérült emberek mozgatásában, majd biztosították a helyszínt. A nem sérült utasok elszállításáról és az összetört autóbusz kiemeléséről a szolgáltató gondoskodott. A műszaki mentés ideje alatt jelentős torlódás alakult ki az érintett pályaszakaszon Budapest irányába. Fotók: BM OKF médiaszerver/PMKI Gödöllő HTP