Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Magyar Kupa, 1. forduló: 5 Stars SE – MAG-LOG Team CFT Gödöllő 5-12 (3-5)
Törökbálintra, az NB II. Nyugati-csoportjában szereplő 5 Stars SE otthonába szólította a sors(olás) a gödöllői futsalosokat a Magyar Kupa első fordulójában. A nyitó játékrészben még nem domborodott ki a két csapat közötti különbség, 3-3 után viszont beindult a gödöllői henger, ami magabiztos győzelemhez vezetett az „ötcsillagosok” ellen. A vendégek góljain Varsányi Botond (4), Magyar Zsolt, Molnár Márton (2-2), Gruber Bálint, Nagy Roland, Farkas Péter, Ecker Zalán osztoztak. A gödöllőiek a második fordulóban az NB I-es Haladással mérkőznek, előreláthatólag november 16-án, szerdán.