Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Mekkora durranás lenne, ha a bizonyos körökben hőn áhított 2024-es budapesti olimpia előtt egy évvel Gödöllő lehetne Európa Kulturális Fővárosa. Egyelőre csupán annyi tudható az ügyben, hogy 2023-ban egy magyarországi település érdemelheti ki a titulust, amire pályázni kell. A kiírás várhatóan az év végén jelenik meg, ezt követően a kandidálóknak tíz hónapjuk van arra, hogy elkészítsék az első fordulós pályázati anyagot. A beadványt 12 fős szakértői zsűri bírálja el, akik arról is határoznak, hogy kik juthatnak a második fordulóba. Az Európa Kulturális Fővárosa 2023 cím odaítéléséről 2018 nyarán várható végleges döntés.
A polgármester számos érvvel (többek között: uniós elnökség 2011-ben, kastély, fesztiválok, Magyar Szabadság Napja, helyi művészeti élet) alátámasztott javaslatát a képviselőtestület tagjai támogatták, így a gödöllői önkormányzat elindul a pályázaton. A költségek és kiadások nem szerepeltek az előterjesztésben.