Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Hasonlóan az ország felsőoktatási intézményeinek nagy részéhez, a gödöllői központú Szent István Egyetem (SZIE) is bezár az óév utolsó, illetve az új esztendő első napjaiban. A takarékossági intézkedést már tavaly is alkalmazták, hogy spóroljanak.
Az épületek üzemeltetési kiadásainak csökkentése céljából a 2013. december 22-e és 2014. január 5-e közötti időszakra rendelték el a munkaszünetet. A halaszthatatlan ügyek zavartalan intézése érdekében a Rektori Hivatal és a Gazdasági Főigazgatóság ügyeleti rendet tart.
Az oktatókat már korábban értesítették arról, hogy a szünet időszakára lehetőleg ne szervezzenek vizsgát. Amennyiben ez nem megoldható, tanulmányi kötelezettségeiket a hallgatók a kollégiumban megtartott vizsgákon teljesíthetik. Hírportálunk értesülése szerint az akár „szénszünetnek” is felfogható szabályozással 5-10 millió forint közötti kiadás spórolható meg a gödöllői egyetemen.