Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Rablás bűntettének megalapozott gyanúja miatt folytat eljárást a Gödöllői Rendőrkapitányság Vizsgálati Osztálya N. László 27 éves gödöllői lakos ellen. Kezdeményezték az őrizetbe vett férfi előzetes letartóztatását.
Április 17-én, a kora délutáni órákban állampolgári bejelentés érkezett a Gödöllői Rendőrkapitányság ügyeletére arról, hogy a város egyik parkjában egy eszméletlen nő fekszik. A helyszínre kiérkező rendőröknek a 49 éves sértett elmondta, hogy egy férfi megtámadta a parkban, bántalmazta, aminek következtében eszméletét vesztette. A gyanúsított kihasználta az áldozat magatehetetlenségét, és eltulajdonította a nő pénztárcájában lévő készpénzt.
Az eset során a sértett támadójában felismerte korábbi szomszédját, N. Lászlót. A személyleírás és a begyűjtött adatok alapján a gödöllői rendőrök néhány órán belül elfogták a férfit, és előállították a Gödöllői Rendőrkapitányságra, ahol gyanúsítottként hallgatták ki.