Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Felelőtlenek azok a híresztelések, amik „minden eddiginél brutálisabb élelmiszerár-emelkedést” jósolnak Magyarországon – áll a Vidékfejlesztési Minisztérium Sajtóirodája által hírportálunkhoz eljuttatott közleményben.
A szaktárca sajtóirodája indoklásul közli, hogy 2012 novemberében 6%-kal alacsonyabb volt a termelői árak növekedése októberhez képest, mint egy évvel ezelőtt, ugyanebben az időszakban. Az élelmiszerek drágulásának mértéke pedig 2012 decemberében – novemberhez viszonyítva – nem, hogy nem emelkedett, hanem 0,1%-kal 7%-ra mérséklődött, folytatva a növekedési ütem októberben kezdődött csökkenését. A tendenciában az idei év első hónapjaiban nem várnak változást.
Fontos tény, hogy az élelmiszerárak emelkedését világszerte leginkább befolyásoló gabonafélék világpiaci ára 2012 decembere óta 15%-kal csökkent, ami jó hír a hazai állattenyésztőknek és a fogyasztóknak egyaránt. A takarmányárak csökkenésével mérséklődhetnek az állattenyésztők költségei, ami pozitív kihatással lehet a húsáruk árának változására is, hiszen az alapanyagköltség egy-egy élelmiszer előállítási költségének átlagosan közel 60%-át jelenti.