Vissza normál nézetbe Nyomtatás

Teret kérnek a gödöllői bringások

2011-11-17 07:12:12

Tavaly októberi eskütétele óta másodszor tartott – évente legalább egyszer kötelező – közmeghallgatást a gödöllői képviselőtestület. A Városháza földszinti nagytermében, november 16-án, a kora esti órákban kezdődött és több mint kétórásra nyúlt nyilvános eseményen alaposan feltérképezték a gödöllői bringások (ha úgy tetszik: a Gödöllőn kétkeréken közlekedők) helyzetét. Kiderült, a kerékpározásra alkalmas út nem feltétlenül temérdek pénzből kialakított kerékpárút.

A témakörben megszólalók felkonferálását Tóth Tibor önkormányzati képviselő vállalta magára, aki egyben bejelentette, hogy elindult a Legyen Gödöllő kerékpárbarát város elnevezésű kampány. Azzal a nem titkolt céllal, hogy a kezdeményezés hasznos tapasztalatait és a felmerülő igényeket beilleszthessék a még előkészítés alatt álló, de már formálódó kerékpárút-fejlesztési koncepcióba.

László János, a Magyar Kerékpáros Klub elnöke, mint meghívott előadó világított rá néhány fontos alapkérdésre. A szakember elmondta, hogy a kerékpározás a közlekedés része, ezáltal a településfejlesztés egyik nélkülözhetetlen eszköze. Nagy hangsúlyt kell helyezni a tudatformálásra, és el kell oszlatni azt a tévhitet – hangsúlyozta László János –, hogy a már meglévő úthálózat csak súlyos milliókból tehető alkalmassá kerékpározásra.

A helyi kerékpárosok által felmért gödöllői valóságot Füle Sándor, a Magyar Kerékpáros Klub Gödöllői Csoportjának vezetője tárta a szép számban megjelent publikum elé. Humoros kiszólásokat sem nélkülöző mondandója az „élhetőbb legyen a város a kerékpárosok számára” igényre fókuszált. No, meg arra, hogy a jól használható és biztonságos kerékpárutakkal jelentős számú – főként budapesti, vagy a nyugati országrészből a fővárosba érkező – turistát lehetne Gödöllőre és a környékbeli erdőkbe csábítani. Emellett elhangzott, hogy az életminőség javulása is lényeges következménye lehet a kerékpározási kultúra – akár iskolai oktatással is elősegíthető – elterjesztésének.

Gödöllőn napjainkban a Dózsa György úton, a temető oldalán, a fővárosi szociális otthon és a Körösfői-Kriesch Aladár utca között van járdával kombinált, aszfaltborítású kerékpárút (felső képen), valamint az Isaszegi út városból kivezető szakaszán is létezik ebből a típusú közlekedési felületből egy sóderrel burkolt, néhány kilométeres változat. Ezeket azonban nem többnek, mint kényszermegoldásnak nevezte Füle Sándor.

A város útjain esetenként fekvőbringájával is közlekedő vezérszónok és kerékpáros barátai számos olyan fényképet készítettek településünkön, amik komoly elmaradásokról vagy indokolatlan korlátozásokról tanúskodnak. A teljesség igénye nélkül ilyen a jól használható kerékpártámaszok hiánya, a belvárosi aluljárónál elhelyezett karók, valamint az is, hogy az egyirányú utcák (például: Lumniczer Sándor, Városmajor) behajtani tilos oldalánál, a KRESZ-tábla alatt nincs olyan kiegészítő felirat, ami megengedné a kerékpárosoknak, hogy szembe menjenek a forgalommal.

Bizonyos szempontból Füle a megújult főteret is a negatívumok sorában említette. Úgy vélekedett, nem kellene kitiltani a bringásokat onnan, hanem kerékpáros-csapásokat kellene kijelölni számukra. Derültséget és tapsot kiváltott mondása, miszerint: a főtér nem vitrin, amit az ablakból kell nézni, az est felülmúlhatatlan hasonlata volt.


Ha bárkinek ötlete, javaslata támad a gödöllői kerékpárutak és a településen biciklivel közlekedők körülményeinek javítására, ezt a kerekparosgodollo@gmail.com e-mail címre küldheti el.


Az Invitel IP TV és Digitális kábeltévé előfizetéseivel HD minőségben is élvezheti a TV csatornák műsorait.

 

Kapcsolat | ImpresszumAdatvédelem | Médiaajánlat

© Gödöllői Hírek Online