Egy márka, amely méltó módon véste be magát a köztudatba
Egy-egy márkát azért választunk akár konzekvensen, mert kifogástalan a minősége vagy exkluzivitást tükröz a stílusa. Ezenkívül az is közkedveltté teszi, ha valamilyen történet, sztori kapcsolódik hozzá, amely sokunk figyelmét megragadja.
Vissza a kezdetekig! Történetünk az 1930-as évekig nyúlik vissza. A Sun and Eye Ray-Ban napszemüvegei a stílusos és exkluzív kategóriát képviselik, amelyek már önmagukban is nagy történetmesélők. Az Amerikai Egyesült Államok légiereje ugyanis akkoriban erősödött, a repülők óriási technikai fejlődésen mentek keresztül. A gépeket vezető pilóták egyre nagyobb távolságokat tettek meg, egyre magasabban, egyre tovább tartottak a bevetések.
A pilóták gyakran panaszkodtak fefájásra és hányingerre, aminek a tűző nap lehetett az oka. Ezért az U.S Air Force vezetősége megbízta a Bausch and Lomb New York-i vállalatot, hogy gyártson pilótái számára olyan napszemüvegeket, amelyek megfelelnek a katonai követelményeknek. Kényelmesek, stabilak, megszűrik a vakító fényt, de nem homályosítják el a látást. Hosszas kísérletezés után megszületett a klasszikus pilóta napszemüveg a Ray-Ban égisze alatt, amely eleget tett a szigorú kritériumoknak.
1937-ban eljött az ideje, hogy a lakosság körében is bemutassák és leteszteljék őket. Az eredeti típus műanyag keretes volt a ma is hódító klasszikus Aviator formával. A következő évtől váltotta fel a műanyagot a fém keret, a sikere azóta is töretlen.
Miért lehet tartós a márka népszerűsége? Talán azért, mert mindig előrukkolt valami kuriózummal, ami addig még nem vonult fel a piacon. Például a szemüvegkeret közepén található cigarettatartó kör abszolút újdonságnak számított, és akkoriban nagyon praktikusnak is bizonyult.
Ehhez társultak a színezett, zöld és halványsárga lencsék, amelyek kifejezetten magukra vonták a lehetséges vásárlók figyelmét. További specifikumnak számított az egyes foglalkozást végzők – a lövészek, vadászok vagy horgászok – célbavétele.
A hódító úton az innováció mindig jelen volt. Az átmenetes lencsék is megjelentek a palettán, ami azt jelentette, hogy az üveglencse felső része speciális felületkezelésen esett át. Így védett a vakító napfénytől, az alsó része pedig kezeletlen maradt, hogy a pilóták tisztán láthassák a repülőgép műszerfalát.
A funkcionalitást profizmussal ötvöző márka nem állt meg ezen a ponton, újabb célközönséget hódított meg: a filmsztárok és a popikonok szféráját sem hagyta közömbösen. A II. világháború után Hollywood erősen diktálta a divatot az emberek mindennapi viseletét illetően.
 A titok a folyamatos megújulás Vitathatatlan, hogy egy márka népszerűsége nagyrészt a minőségen múlik, viszont az is belátható, hogy ezen felül is kell valami fűszer. Olyan sztori, ami a márkák közül is kiemeli azt az egyet.
A film- és a popipar mintegy csatornaként elviszi az adott terméket egyre több vásárlóhoz. Ezt azonban ki kellett érdemelni olyan ötletekkel és innovációval, ami feljogosít egy brandet arra, hogy a világ szinte a tenyerén hordozza. Kép forrása: sunandeye.com (x)
|
Online kaszinók
Magyarország
Kamerák előtt Gödöllő és a környező települések sportolói
|