Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A korábbi évek gyakorlatának megfelelően, a július 18-21. között lezajló 39. Forma-1-es Magyar Nagydíjat is a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság biztosítja, összességében közel 1.300 rendőrrel, akik munkáját külföldről érkező holland, román, horvát, szerb, szlovák, osztrák és szlovén kollégák is segítik.
A pálya melletti parkolóban július 18-án, csütörtökön déltől a versenyhétvége alatt rendőrtábor működik, itt található a biztosítás vezetési pontja is, ahonnan az irányító parancsnokok felügyelik és koordinálják a rendőri állományt.
A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság vezetője július 22-én, hétfőn 24 óráig fokozott ellenőrzést rendelt el, ami érinti a Gödöllői Rendőrkapitányság illetékességi területét, az M0-ás autóút teljes hosszát, az M2-es, M3-as, M4-es, M5-ös és M6-os autópályák és autóutak Pest megyei szakaszát, valamint a felsorolt útszakaszokon lévő parkolókat és pihenőket is. Az ellenőrzés célja a közúti közlekedés, a közrend és közbiztonság rendjének fenntartása, a jogsértő cselekmények elkövetésének megelőzése, felderítése, illetve megszakítása – olvasható a police.hu oldalon.
A rendőrség honlapján további fontos, a köz- és a közlekedés biztonságát szolgáló, forgalmirend-változásokat ismertető részletek is megtalálhatók a versenyhétvégével kapcsolatosan.