Hiába a törvényi előírás, Gémesi György nem terjesztette szabadságának ütemezését a képviselőtestület elé
A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény – 2014. december 12-étől hatályos – 225/C. szakaszának 1. pontja szerint a főállású polgármester évi huszonöt munkanap alapszabadságra és tizennégy munkanap pótszabadságra jogosult.
A jogszabály 2. pontjában az szerepel, hogy a polgármester előterjesztésére a képviselőtestület minden év február 28-ig jóváhagyja a polgármester szabadságának ütemezését. A szabadságot az ütemezésben foglaltaknak megfelelően kell kiadni, valamint igénybe venni. A polgármester a szabadság igénybevételéről a képviselőtestületet a következő ülésen tájékoztatja. A polgármester a szabadságot az ütemezéstől eltérően csak előre nem látható, rendkívüli esetben, vagy az igénybevételt megelőzően legkésőbb tizenöt nappal megtett előzetes bejelentést követően veheti igénybe. A 3. pont arról szól, hogy a jegyző által vezetett nyilvántartás alapján minden év január 31-ig meg kell állapítani a polgármester előző évben igénybe vett szabadságának mértékét, és a ki nem adott szabadságot a tárgyévi szabadsághoz hozzá kell számítani. A 4. pontban foglaltak alapján a polgármesternek a szabadságot az esedékesség évében, de legkésőbb a következő év március 31-ig kell igénybe venni vagy kiadni.
Nem voltunk biztosak benne és lehet, hogy csak a mi figyelmünket kerülte el, de 2023-ban sem a 2., sem pedig a 3. pontban foglalt jogszabályi előírásokra vonatkozó gödöllői előterjesztéssel nem találkoztunk. Hogy kétségeinket tisztázzuk, július 16-án az alábbi kérdéseket juttattuk el dr. Kiss Árpád jegyzőhöz:
1. Miért nem került a gödöllői képviselőtestület elé a polgármester szabadságolási terve február 28-ig? 2. Ki döntött arról (ki hagyta jóvá), hogy a gödöllői polgármester mikor, milyen ütemezésben veszi ki az idei szabadságát? 3. Miért nem tett eleget a polgármester a szabadság igénybevételével kapcsolatos tájékoztatási kötelezettségének? 4. Mennyi szabadságot vett igénybe a polgármester az elmúlt évben, amiről január 31-ig kellett volna kimutatást készíteni? 5. Maradt-e szabadsága a gödöllői polgármesternek 2022-ről? 6. Amennyiben igen, március 31-ig mikor vette igénybe? 7. Történt-e polgármester és/vagy alpolgármesteri szabadságmegváltás pénzbeli kifizetéssel?
A gödöllői polgármesteri hivatal vezetőjének megbízásából augusztus 11-én az alábbi választ kaptuk: Polgármester úr nem terjesztette be a képviselőtestület elé szabadságának ütemezését, mivel nem tervezett hosszabb szabadságot, csak 1-1 napot, amit viszont mindig az aktuális napi munka mennyiségének függvényében vesz ki. Ezzel együtt rendszeresek a munkaidőn kívüli, hétvégi munkához kapcsolódó elfoglaltságai. Az elmúlt évben nyilvántartásunk alapján 3 nap szabadságot vett ki, így 36 nap szabadsága maradt, melyből 2023. március 31-ig egyet sem vett igénybe. Kifizetés nem történt. A Polgármesteri Hivatalban 2023. július 24-től augusztus 4-ig igazgatási szünet elrendeléséről döntött a testület, a szünet 10 munkanapot érintett, melyet Polgármester úr is szabadságként vett igénybe.
Kapcsolódó cikk: A gödöllői polgármester díjazásának megállapítási gyakorlatára is kíváncsi a Kormány
|
Online kaszinók
Magyarország
Kamerák előtt Gödöllő és a környező települések sportolói
|