Tíz éven belül sávbővítést terveznek az M3-as autópálya gödöllői szakaszán
Három pályázó közül a Themis magántőkealap vezette konzorcium (tagjai a Mészáros-féle Konzum PE Magántőkealap, a szintén Mészáros Lőrinc többségi tulajdonába tartozó Opus Global Nyrt., az Opus Bridge és New way magántőkealapok, valamint további három magántőkealap: a Cronus, a Via és a Vesta) nyerte meg az autópályák építésének és karbantartásának koncessziós jogát a következő 35 évre, 2032-ig 317 kilométer új autópálya épül, és a koncesszió első tíz évében 265 kilométer hosszan sávbővítések is lesznek – közölte Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter május 6-án, egy budapesti háttérbeszélgetésen.
A miniszter a sávbővítések között említette az M1-es bicskei, komáromi, tatabányai, illetve az M7-es székesfehérvári, balatonvilágosi szakaszait, az M3-as gödöllői, bagi, gyöngyösi, hatvani, kerekharaszti részeit, az M3-ast a keleti határig, és az M85-ös egyes részeit. Az üzemeltetés-fenntartás a koncessziós időszak teljes 35 évében 1.044 kilométer szakaszon valósul meg a szerződés szerint, valamennyi útszakasz munkálatai a nemzetgazdaságilag kiemelt beruházásokhoz tartozik.
A projekt pénzügyi modelljéről annyit érdemes tudni, hogy az állam rendelkezésre-állási díjat fizet, 35 év alatt fizeti ki a karbantartás-építés teljes összegét. A koncesszornak saját költségére kell felvennie a projekt megvalósításához szükséges hitelt. Az állam által beszedett útdíjaknak fedezni kell a 35 év alatt a teljes rendelkezésre állást.
A miniszter azt is elmondta, hogy az állam rendelkezésére álló bevételek fedezni fogják a koncesszió költségét, a magyar állam az útdíj-beszedéssel kapcsolatos jogokat nem engedi át. A rendelkezésre-állási díj összege a koncesszió szerint 1 évre és 1 kilométerre vetítve 96,2 millió forint. A meglévő autópályák végig állami tulajdonban maradnak, ahogy az újonnan építettek is. Forrás: MTI
|
Online kaszinók
Magyarország
Kamerák előtt Gödöllő és a környező települések sportolói
|