Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Kigyulladt és teljes egészében égett egy ezer négyzetméteres gazdasági épület tetőszerkezetének több mint fele október 17-én, a hajnali órákban Gödöllő külterületén. Az épületben terményt és kisgépeket tároltak, amik a tűzben részben megsemmisültek, személyi sérülés nem történt. A gödöllői és az aszódi hivatásos tűzoltók négy vízsugár segítségével oltották el a lángokat, és megakadályozták a tűz továbbterjedését – közölte hírportálunkkal Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: PMKI Gödöllő HTP