Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Ahogy azt az elmúlt esztendőkben megszokhattuk, a gödöllői önkormányzat évről évre pályázatot ír ki a város közigazgatási területén zajló, menetrend szerinti autóbusz-közlekedés, mint közszolgáltatási feladat ellátásra. A jogszabályi kötelezettség betartását az teszi időszerűvé, hogy a Volánbusszal kötött szerződés 2018. december 31-én lejár.
A beérkező ajánlat(ok) elbírálására öt főből álló bizottságot hoztak létre, amelynek tagjaitól azt várják, hogy a képviselőtestület december 13-án esedékes ülésére tegyenek javaslatot a szolgáltatatás ellátójára. A korábbi tapasztalatok azt mutatják, hogy – elsősorban az eszközállomány és a humán erőforrások megléte miatt – nincs valós veszélyben a Volánbusz Közlekedési Zrt. szerepvállalása a gödöllői tömegközlekedésben. A leendő szolgáltatóval 2019. január 1-jétől 2021. december 31-ig terjedő időszakra szerződne a városvezetés, azzal az opcióval, hogy a kontraktus további – legfeljebb – egy évvel meghosszabbítható.