Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Az MTI tájékoztatása szerint elgázolt egy embert a HÉV Gödöllő belterületén december 28-án, a délelőtti órákban. A férfi a helyszínen életét vesztette. A 60 év körüli férfi a végállomás és a Palotakert közötti szakaszon egy oszlop takarásából lépett a szerelvény elé, és olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy már nem lehetett rajta segíteni. Mivel egyelőre nem tudni, hogy baleset, rosszullét vagy öngyilkossági szándék áll-e a haláleset hátterében, a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság csupán a gázolás tényét erősítette meg. A körülmények tisztázására vizsgálat indult.