Egyhangú döntéssel fogadta el a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Szenátusa és a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemért Alapítvány kuratóriuma dr. Gyuricza Csaba (agrármérnök, egyetemi tanár, az MTA doktora, a magyar mezőgazdaság és agrár-felsőoktatás elismert professzora) rektori pályázatát szeptember 5-én. A szenátusi ülésen a MATE rektora ismertette az elmúlt közel 5 év eredményeit, valamint vázolta a következő 5 éves ciklusra tervezett célkitűzéseit.
Jövő augusztusban lesz 30 éve, hogy a több évig húzódó rekonstrukciót követően ismét látogathatóvá vált a Gödöllői Királyi Kastély. Az elmúlt közel három évtizedben a történelmi falak számos remek kiállítást, koncertet, kulturális attrakciót „láthattak”, és sok-sok millió látogatót „fogadhattak”. De ahhoz foghatót, mi augusztus 21-én zajlott le a kastély parkjának színpadán, keveset. Sőt, a libabőrhatást tekintve, talán egyet sem. Az István, a király című rockopera-keresztmetszet nem csak a szakma nagyjai körében váltott ki elismerést, hanem a mintegy 5000 fős közönség számottevő többsége is szuperlatívuszokban nyilatkozott a Feke Pál által rendezett produkcióról. Ennek apropóján is beszélgettünk dr. Ujváry Tamással, a gödöllői kastélyt működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatójával, aki augusztus 19-én a Pesti Vigadóban átvehette Hankó Balázs kulturális és innovációs minisztertől a Magyar Arany Érdemkereszt polgári tagozat kitüntetést.
Szeptember 1-jén indul az Otthon Start Hitelprogram, ami – hasonlóan a korábbi CSOK hitelhez és a jelenleg is igényelhető CSOK Plusz kölcsönhöz – egy kamattámogatott kölcsön, viszont kedvezőbb, szélesebb réteg számára igénybe vehető feltételekkel bír. Napjainkban sokan gondolják át az elsősorban a fiatalokat célzó forrásszerzési lehetőség részleteit, előnyeit, esetleges buktatóit. Hírportálunk a 2004 óta Gödöllőn élő, a pénzügyi szektorban több mint 20 éve dolgozó Piacsek Rózsa Erzsébetet kérte arra, hogy – felhasználva a jelzáloghitelezésben eddig szerzett tapasztalatait – mutassa be ezt az új finanszírozási lehetőséget.
Az augusztus 21-én a Gödöllői Királyi Kastély parkjában rendkívüli érdeklődés mellett lezajlott István, a király című rockopera-keresztmetszetet – a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) támogatásának köszönhetően – ingyenesen tekinthették meg az érdeklődők. A nézőktől és a meghívott vendégektől mindössze annyit kértek, hogy ehetőségük szerint pénzbeli adományaikkal segítsék a kárpátaljai Beregszászi járás magyar nyelvű oktatását. A gyűjtés koordinátora a Magyar Ifjúsági Konferencia Egyesület. A kezdeményezésről, annak eredményéről a Gödöllőn élő Nagy-Vargha Zsófiát, a KIM fiatalokért felelős helyettes államtitkárát kérdeztük.
Tudásmegosztás terén működnek együtt az állami iskolák: a pályázaton kiválasztott Mentoráló intézmények saját, mintaértékű pedagógiai módszereiket osztják meg a többi oktatási intézménnyel, segítve azok oktató-nevelő munkáját. Az ország több száz iskoláját bevonó programot a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK) a „Köznevelés az iskolában” projekt keretében indította el. Pest megyében huszonhét intézmény módszertani modelljeit érhetik el az érdeklődő iskolák – olvasható a szervezet által kiadott sajtóközleményben.
Az európai uniós projektben három gödöllői tanoda oktatási módszertanát ismerhetik meg az ország iskolái. A Török Ignác Gimnázium az interaktív táblákban rejlő lehetőségeket mutatja be a hatodikosok matematikatanításán keresztül. Az iskola tanárai nem csak az órák módszertanát adják át kollégáiknak, hanem a táblákon használható digitális tananyagok készítésére is megtanítják őket. A Petőfi Sándor Általános Iskola különlegessége egy egész éven át húzódó keretjáték, amire az egész napos iskola programjait vagy éppen a nemzetiségi neveléshez kapcsolódó rendezvényeket is felfűzik. A keretjátékban feladatok és jutalmak motiválják az egymással versengő osztályokat, akik mindeközben játszva sajátítanak el különféle ismereteket. Több mint húsz éve működik a Gödöllői Damjanich János Általános Iskola hagyományőrző kézműves- és néptánc programja. A gyerekek egész sor népi kismesterséget ismernek meg, megtanulnak bánni a különféle anyagokkal és megismerik a népszokásokat, népi játékokat. A program sikere abban rejlik, hogy minden gyereknek egyformán sikerélményt és motivációt nyújt.