Az elmúlt hetek, hónapok egyik legjelentősebb horderejű beruházása a blahai csapadékvíz-elvezetés megoldása volt, ami azt szolgálja, hogy a domboldalról esetenként lezúduló esővíz rendezett formában érje el a Rákos-patakot. A Blaháné út 47-153. közötti szakaszt 700 méter hosszúságban érintő, valamint a Hegy utcai buszfordulónál szikkasztó- és tározórendszerrel megvalósult fejlesztés – ha a hivatalos átadás nem is történhetett meg a június 9-i választás előtt – gyakorlatilag elkészült, azonban érdemes felidézni projekt legfontosabb előzményeit, mozzanatait. Ezt hírportálunk egyik, a blahai városrészen élő olvasójának segítségével tesszük meg. Íme:
Tudásmegosztás terén működnek együtt az állami iskolák: a pályázaton kiválasztott Mentoráló intézmények saját, mintaértékű pedagógiai módszereiket osztják meg a többi oktatási intézménnyel, segítve azok oktató-nevelő munkáját. Az ország több száz iskoláját bevonó programot a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK) a „Köznevelés az iskolában” projekt keretében indította el. Pest megyében huszonhét intézmény módszertani modelljeit érhetik el az érdeklődő iskolák – olvasható a szervezet által kiadott sajtóközleményben.
Az európai uniós projektben három gödöllői tanoda oktatási módszertanát ismerhetik meg az ország iskolái. A Török Ignác Gimnázium az interaktív táblákban rejlő lehetőségeket mutatja be a hatodikosok matematikatanításán keresztül. Az iskola tanárai nem csak az órák módszertanát adják át kollégáiknak, hanem a táblákon használható digitális tananyagok készítésére is megtanítják őket. A Petőfi Sándor Általános Iskola különlegessége egy egész éven át húzódó keretjáték, amire az egész napos iskola programjait vagy éppen a nemzetiségi neveléshez kapcsolódó rendezvényeket is felfűzik. A keretjátékban feladatok és jutalmak motiválják az egymással versengő osztályokat, akik mindeközben játszva sajátítanak el különféle ismereteket. Több mint húsz éve működik a Gödöllői Damjanich János Általános Iskola hagyományőrző kézműves- és néptánc programja. A gyerekek egész sor népi kismesterséget ismernek meg, megtanulnak bánni a különféle anyagokkal és megismerik a népszokásokat, népi játékokat. A program sikere abban rejlik, hogy minden gyereknek egyformán sikerélményt és motivációt nyújt.