Az elmúlt hetek, hónapok egyik legjelentősebb horderejű beruházása a blahai csapadékvíz-elvezetés megoldása volt, ami azt szolgálja, hogy a domboldalról esetenként lezúduló esővíz rendezett formában érje el a Rákos-patakot. A Blaháné út 47-153. közötti szakaszt 700 méter hosszúságban érintő, valamint a Hegy utcai buszfordulónál szikkasztó- és tározórendszerrel megvalósult fejlesztés – ha a hivatalos átadás nem is történhetett meg a június 9-i választás előtt – gyakorlatilag elkészült, azonban érdemes felidézni projekt legfontosabb előzményeit, mozzanatait. Ezt hírportálunk egyik, a blahai városrészen élő olvasójának segítségével tesszük meg. Íme:
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium előteremti a 3-as számú főút és a 3105-ös jelű út Bag nagyközséghez közeli csomópontjának körforgalommá alakításához szükséges forrást. A 674 millió forintos beruházással jelentős mértékben javulhat a közlekedés biztonsága az ország legrosszabb baleseti mutatóival rendelkező külterületi főúti szakaszán – adta hírül a szaktárca kommunikációs főosztálya.
A gödöllői autósok által is rendszeresen használt bagi csomópontban 2008 és 2012 között 10 személyi sérüléses baleset történt, ebből 2 halálos, 5 súlyos és 3 könnyű sérüléssel végződött. Az elmúlt öt év súlyozott mutatói szerint Magyarország első- és másodrendű főútjain ez a leginkább balesetveszélyes lakott területen kívüli szakasz. Az út Gödöllő irányából a csomópont felé lejt, a járművek gyakran felelőtlenül nagy sebességgel érkeznek meg ide. A kivilágítatlan kereszteződésben így az ütközések, gázolások fokozott kockázatával kell számolniuk a közlekedőknek. A gyalogos mozgások különösen korlátozott látási viszonyok esetén igen balesetveszélyesek az átkelőhely nélküli autóbuszmegálló környezetében.
Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár, Obreczán Ferenc, Tóth Gábor és Vécsey László országgyűlési képviselők közös sajtótájékoztatón jelentették be, hogy a kormányzat költségvetési forrásból 674 millió forintot biztosít a csomópont átépítéséhez. Az új körforgalom a sebesség csökkentésére kényszeríti a járműveket. A biztonság további növelése érdekében gyalogátkelőhelyet jelölnek ki, átépítik a buszmegállót és közvilágítást létesítenek. A forrásbiztosításnak köszönhetően a kivitelezési közbeszerzés legkésőbb idén tavasszal megkezdődhet. A munkálatok a területszerzések, kisajátítások eredményes lezárása után azonnal megindulhatnak.