Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Biztonságos Internet Nap a gödöllői Művészetek Házában 2025-01-29 18:34:35 A világháló használatának helyességét és az esetleges káros hatások kiszűrésének lehetőségeit feltáró esemény népszerűsítésében Csonka „Pici” is részt vett
Mammográfiás emlőszűrés gödöllői hölgyeknek 2017-03-14 16:50:22 Értesítőt kapnak az érintettek, akiktől azt kérik, menjenek el, mert az idejében felismert melldaganat gyógyítható
A Józan Húsvét jegyében akcióznak a rendőrök 2013-03-30 18:16:26 A kampány főként az ittas gépjármű-vezetők kiszűrését célozza, de a piás kerékpáros- és gyalogos szabálysértők sem lehetnek nyugodtak