Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Hol adhatnak vért a gödöllőiek? 2020-09-09 08:33:04 A növekvő járványveszély miatt emelkedik az egészségügyi intézmények vérigénye. Aki teheti, segítsen!
Különös hozadéka is volt a járványveszélynek 2020-05-29 08:37:48 Megjelent a Gödöllői Hírek magazin Helyi Polgár melléklettel kiegészített júniusi száma. Kattintson a részletekért!
Több ezer polgármester repesne az örömtől, ha… 2020-05-28 18:14:41 …ilyen „kivéreztetésben”, „ellehetetlenítésben” lehetne része – véli Vécsey László, a gödöllői központú választókerület parlamenti képviselője