Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Mit kell tudni a téli gumikról? 2025-10-12 10:05:23 Az autózás biztonsága számos tényezőtől függ, de kevés olyan elem van, ami akkora hatással bírna, mint a gumiabroncs
Hogyan válassz biztonságos online kaszinót – kezdőknek 2025-10-01 11:02:54 Átfogó, könnyen érthető útmutató, amely bemutatja a licencek, fizetési módok, adatvédelem és felelősségteljes játék ellenőrzését, hogy a kezdők biztonságban játszhassanak online kaszinóban
Táblás kerítések előnyei és telepítési tippek 2025-09-16 15:35:19 Ajánlott megismerni, hogy miért érdemes az ilyen térelemeket választani, és hogyan járulhatnak hozzá a biztonsághoz és praktikussághoz
A perovszkit napelem jelentheti a jövőt 2025-06-19 18:35:02 Az elnevezés egy speciális kristályszerkezetet jelöl, ami különösen kiemelkedő fényelnyelő tulajdonságokkal rendelkezik
Gödöllői Bonis Bona-díjazottak 2025-05-17 09:18:26 Életművét ismerték el Ivókné Szajkó Ottíliának, a gödöllői Premontrei Iskolaközpont magyar nyelv és irodalom-történelem szakos tanárának