Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Nem tudod mit adj a haverodnak? Itt a megoldás! 2024-02-18 08:51:09 Őszintén szólva a srácok hajlamosak megfeledkezni a jeles dátumokról, ez alól pedig a legjobb barátjuk születésnapja sem kivétel
Védjük a padlót a víz okozta károktól! 2023-11-21 10:28:49 A csempe sok esetben ideális megoldás lehet, ugyanakkor tény, hogy egy laminált padló melegebb, barátságosabb hatást kelt
Cselgáncs: gödöllői bronzérmek Szegedről 2022-06-05 14:13:08 Baráth Gergő az újoncok és a serdülők között egyaránt harmadik lett, míg Krakóczki Máté az ifik között nyert medáliát a nemzetközi viadalon