Az értékesítési szakma előnyei és kihívásai
Az értékesítési szakma sokoldalú terület, amely mind a pályakezdők, mind a tapasztalt szakemberek számára vonzó lehetőségeket kínál. Ebben a szakmában is megvannak azonban az előnyök és a kihívások. Az alábbiakban ezeket vesszük sorra.
A kereskedelem és az értékesítés területéhez kapcsolódó álláslehetőségek találhatóak a kecskemetallas.hu oldalán is. Ide kattintva érhető el ez a felület: weblink.
Az előnyök Kezdjük az anyagiakkal! Ezen a területen a fizetés jelentős része függ a teljesítménytől. Többnyire megfigyelhető, hogy az alapfizetés mellett lehet jutalékot vagy bónuszt kapni. Ez azt jelenti, hogy minél több eladást sikerül összehozni egy hónapban, annál több jövedelemre lehet számítani. Ez a lehetőség leginkább a motivált és eredményorientált jelentkezők számára igazán jó lehetőség. Ennek köszönhetően kiemelkedően magas jövedelemre lehet szert tenni.
Az előnyök között a rugalmas munkaidőt is érdemes megemlíteni. Persze vannak olyan munkahelyek, ahol van meghatározott ideje az értékesítőnek, különösen a nagyobb cégek esetében, de gyakran lehet látni olyan álláshirdetéseket, ahol feltüntetésre kerül, hogy az alkalmazott maga oszthatja be az idejét. A rugalmasságnak köszönhetően pedig jobban lehet a személyes élethez igazítani a munkavégzést.
A kihívások Talán az egyik legnagyobb kihívás ezen a pályán a folyamatos teljesítménykényszer. Ugyanis az értékesítőktől sok esetben elvárják, hogy meghatározott célokat érjenek el. Ilyen lehet például egy bizonyos mennyiségű eladás vagy egy bizonyos mértékű bevétel generálása egy adott időszakon belül. Amennyiben ezt nem sikerül elérni, az hatással van a fizetésre, sőt akár elbocsátáshoz is vezethet.
Ráadásul, ez a terület erősen versenyorientált. Nemcsak más cégek értékesítőivel versenyeznek gyakran a szakemberek, hanem sok esetben csapaton belül is kialakulnak versenyszituációk. Ez egyrészről motiváló, azonban hosszú távon feszültséget is eredményez, ha nem sikerül megfelelően kezelni a helyzetet.
További kihívás, hogy az értékesítőknek alkalmazkodniuk kell a változó piaci feltételekhez. Rugalmasan kell kezelniük a változásokat, és ez sok esetben azt jelenti, hogy új módszereket kell találniuk az értékesítésre.
Természetesen ebből a sorból nem maradhat ki a kihívást jelentő ügyfelek kezelése sem. Hiába lehet sok ügyféllel gördülékenyen dolgozni, mindig vannak nehezebb esetek. Az úgynevezett problémás ügyfelekhez nagy türelemre van szükség.
A készségek folyamatos fejlesztése Elsőre talán ijesztőnek tűnhetnek az előző bekezdésben felsorolt kihívások, azonban ezek miatt nem szabad meghátrálni. Ugyanis az értékesítési szakma rengeteg előnnyel jár mindezek mellett. Különösen azok számára bizonyul jó választásnak, akik szeretik a rugalmasságot és a magas kereseti lehetőséget. A siker eléréséhez ebben a szakmában fontos, hogy folyamatosan időt kell szánni a tanulásra, fejleszteni kell a készségeket. (x)
|
Online kaszinók
Magyarország
Kamerák előtt Gödöllő és a környező települések sportolói
|