Vissza normál nézetbe Nyomtatás

Vitatott újítások a kerékpározás világából

2024-04-10 10:06:35

Az elmúlt 30 évben a bicajozás színvonala új szintre emelkedett. Óriási változások történtek a nyolcvanas évek végétől, a modern kor embere ezen újdonságok nélkül már szinte el sem tudná képzelni, milyen kétkerekűre pattanni.

Az igazság az, hogy a biciklizés történetében bőven voltak olyan innovációk, amelyek elbuktak – olvasható a kerékpáralkatrészeket kínáló Bikepro.hu kerékpáros webshop blogjában. És vannak bőven olyan újdonságok mostanság is, amelyek feltalálása óta még nem telt el elég idő ahhoz, hogy eldőljön: bukás lesz-e a sorsuk, vagy a jövőben szinte minden bringás, aki odafigyel arra, hogy milyen a jó kerékpár, használni fogja őket. Ezekről lesz szó a következőkben!

A rejtett kábelezés dilemmái
Rendkívül megosztó trendnek számít a kábelek elrejtése. Kétségkívül esztétikailag szebb, ha a bowdent, a hidraulikát és az elektromos vezetéket a vázban vezetik el, és biztonságosabb is, ugyanakkor a karbantartást ez jelentősen megnehezíti.

A megoldás azonban már annyira elterjedt, hogy nehéz elképzelni, hogy ismét a vázon kívülre kerüljenek a kábelek.

Az alkatrész-integráció problémaköre
Egy kormányba, sárvédőbe integrált világítás vagy a vázba integrált fékek éppúgy nagyszerű újdonságnak számítanak, mint a kulacsba rejtett szerszámkészlet. Ma már számos sisak is rendelkezik világítással, pulzusmérővel vagy épp indexlámpával.

A kormányon azonban a kezelőszervek könnyen túlzsúfolttá válhatnak. Az integrált kormány és kormányszár előrelépésnek tűnhet statikai megközelítésből, ugyanakkor el is lehetetleníti a kormánypozíció ideális testre szabását. Az integrált nyeregszárral hasonló problémák merülnek fel.

Az elektromos váltórendszerrel kapcsolatos újdonságok
Kerékpáripari trendnek számít az elektronikus váltásvezérlés, amely főleg az országúti biciklik körében terjed egyre inkább, ám az MTB bicajok esetében a fejlesztések lelassultak. Más bringatípusok esetében az elektromos váltórendszerre való átállás nem történt meg, csak néhány egyedi modell esetében. A rendszer jövője erősen kérdéses.


Elterjedhetnek a belső nélküli gumik?
A drágább MTB kerékpárokat már sok esetben úgynevezett tubeless, azaz belső nélküli gumikkal dobják piacra. Ez a gravel és cyclocross bringák nagy százalékáról is elmondható. Ezeken a bicajokon azonban ballonos gumik vannak, amik minimum 35 milliméter szélesek.

A keskenyebb abroncsokkal rendelkező országúti cangáknál is emelkedik az igény a tubeless gumik iránt, a kérdés az, hogy lesznek-e stabilan működő, házilag is felszerelhető, megfizethető árú belső nélküli gumik ezen bringatípusokhoz is…

Kérdések a szíjhajtás kapcsán
Vajon a bordásszíjhajtásnak van jövője? A kerékpárlánc még az ipari forradalomból származik, de egyre kevesebb téren használják. A karbonszálerősített szíj elviekben tudja biztosítani a tekerés okozta nagy nyomatékot, ugyanakkor a kerékpár-váltórendszer tekintetében még gondolkodásmód-váltásra volna szükség. (x)


Online kaszinók
Magyarország
magyar online casino

Kamerák előtt Gödöllő és a környező települések sportolói

 

Kapcsolat | ImpresszumAdatvédelem | Médiaajánlat

© Gödöllői Hírek Online