UI design praktikák a magasabb konverzióért
A weboldal egyik legfontosabb „alkotóeleme” az UI design, vagyis ami a látogatók szeme elé kerül. Ez éppúgy fontos a megrendelői fél részéről, mint a felhasználók szemszögéből. Az alábbiakban hozunk néhány ütős tippet, amit bevethetsz a konverzió növelése céljából!
Egy mutatós weboldal nem elegendő a sikerhez Manapság már jóval többre van szükség egy tetszetős honlapnál, ha magasabb konverziót szeretnél elérni. Itt jön képbe a felhasználói felület, avagy az UI design megtervezése. Fontos azonban kiemelnünk, hogy dönthetsz úgy is, hogy egy veterán online marketing ügynökség segítségét veszed igénybe, például, a 7Blog profi weboldal készítés szolgáltatását.
Amennyiben jobban elmerülnél a tervezés folyamatában és szeretnél néhány hasznos tippel gazdagodni, fontold meg az alábbiakat!
Először azonban tisztázzuk, hogy mit is fed pontosan a felhasználói felület: a webhely azon részét jelenti, amellyel a látogatók találkoznak az érkezéskor. Legfőbb célja, hogy figyelemfelkeltő legyen, fenntartsa az érdeklődést, szórakoztasson, edukáljon. Minderre azért van szükség, hogy végül a célcsoportod eljusson az elköteleződésnek egy magasabb szintjére, tehát vásárló, vevő váljon belőle.
Alapvető elvárás, hogy felhasználóbarát weboldalad legyen, tehát a látogatók könnyen eligazodjanak rajta, emellett pozitív érzéseket is keltsen bennük. A tökéletes UI felület kiiktatja a felesleges elemeket, nagyobb fókuszt helyezve a döntő interakciók megvalósulására.
Konkrét tippek a tervezéshez Fordíts kellő figyelmet a betűtípus kiválasztására, vagyis törekedj olyan betűcsalád alkalmazására, amely professzinális, elegáns, ugyanakkor a szemnek is kellemes olvasási szempontból.
A könnyen olvasható, jól értelmezhető típusok ajánlottak, például Open Sans, Poppins, Source Sans Pro, Inter. Mellőzd a díszes opciókat! Az optimális méret 18-26-os érték közötti, a sorhossz pedig ne legyen több 80 karakternél.
Ugyanígy a színek alapos kiválasztása is döntő a tervezés folyamatában, ezek ugyanis befolyással vannak az érzelmekre, a hangulatra. A nagyon sok szín nyomasztóan hat, ugyanakkor jelentősen tereli a figyelmet. Érdemesebb két-három színnel dolgoznod, így sokkal elegánsabb, kifinomultabb hatást érhetsz el.
Az UI mellett a márka üzenete szempontjából is lényeges a színválasztás. A fontosabb elemeket, információkat emeld ki, figyelemfelkeltőbb egy nagyobb méretű, élénkebb árnyalat. Ezt azonban mértékkel tedd, nem szabad a túl giccses irányba elmenni! Ajánlatosabbak a szabályos geometriai formák, mint az amorf motívumok.
Alkalmazz sortörést a nagyobb szövegblokkok elválasztására! A könnyű olvashatóság rendkívül lényeges.
Törekedj a kiválóságra a képek és grafikák terén is! A tökéletes felhasználói felület egyértelműen kifogástalan minőségű vizuális tartalmat is jelent. Bármilyen mutatós is egy weboldal, ha rossz minőségű képekkel van teli, mit sem ér!
Az egész tervezés során a legfontosabb, hogy igyekezz megtalálni az egyensúlyt, lásd mindig az oldalt a látogatók szemével is. (x)
|
Online kaszinók
Magyarország
Kamerák előtt Gödöllő és a környező települések sportolói
|