Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Gödöllőről Budapestre utazott október 14-én, a délutáni órákban a HÉV-en az a nő, akinek a nyakából egy akkor még ismeretlen férfi kitépte a láncot és ellopta az azon lévő arany medált. Ezt követően a tolvaj leszállt a szerelvényről és elfutott.
A rendőrök a feljelentést követően tanúkat kutattak, adatokat gyűjtöttek és elemeztek, aminek eredményeként másnap délután azonosították, és egy kerepesi áruház parkolójában intézkedés alá vonták a 48 éves O. Zsoltot. A férfi a rendőrök láttán futásnak eredt, de egy közeli utcában a járőrök elfogták, megbilincselték és előállították a Gödöllői Rendőrkapitányságra. Lopás miatt hallgatták ki, őrizetbe vették és kezdeményezték a letartóztatását. Forrás: police.hu