Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Legyünk tárgyilagosak: nem az idény legnehezebb feladatának megoldására kellett vállalkoznia a gödöllői csapatnak a tabella utolsó helyén tanyázó, idegen környezetben eddig pontot sem szerzett felsőpakonyiak ellen. Ettől függetlenül komolyan kellett venni a riválist. Sokkal komolyabban, mint ahogy ezt a hazai gárda tette…
Nincs mit szépíteni a dolgokon: a gödöllői tizenegy mélyen tudása és a vele szemben elvárható eredményesség alatt teljesített, és hiába akadtak gólszerzési lehetőségei, a 84. percben a hősiesen küzdő vizitálók a csereként beállt Nagy Tamás fejese révén három pontot érő találatot szereztek. Némi öröm a blamázsnak tekinthető gödöllői ürömben, hogy a közvetlen riválisok közül a Vecsés sem tudott nyerni (0-0 a Pilis ellen), így a vesztett pontok tekintetében nem került hátrányba Győri Zoltán bajnoki címvédő formációja.
Pest megyei I. osztályú bajnokság, 14. forduló: Gödöllői SK – Felsőpakonyi KSE 0-1 (0-0) Tizenkét lejátszott mérkőzés alapján a Gödöllői SK csapata 27 ponttal, 26-9-es gólkülönbséggel a tabella 3. helyén áll a Pest megyei I. osztályú bajnokságban. Következik: Viadukt SE-Biatorbágy – Gödöllői SK november 26., szombat 13 óra.