Különutas lépés a gödöllői uszoda környéki forgalom biztonságáért
Pályázatot nyújt be az önkormányzat az Ady Endre sétány Isaszegi út – Török Ignác utca közötti szakaszának felújítására, az állami beruházás keretében megvalósuló uszoda megközelítésének, közlekedésbiztonságának javítása céljából. A felújítást a létesítmény miatt várható többletforgalom indokolja. A projekt várható bruttó összköltsége 92.445.958 forint. A pályázathoz szükséges saját forrást bruttó 52.445.958 forint értékben Gödöllő Város Önkormányzata a város 2021. évi költségvetése általános tartalékának terhére biztosítja. Eredményes pályázat esetén sor kerül a teljes útpálya-szerkezet cseréjére, a járda, valamint a Rákos-patak hídjának felújítására – olvasható a város honlapján. A Gémesi György által jóváhagyott javaslat címében az szerepel, hogy az állami beruházás keretében megvalósuló uszoda megközelítése közlekedésbiztonságának érdekében történik a pályázaton való részvétel.
Első nekifutásra örömteli hírkén illik kezelni a bejelentés, hiszen – amennyiben a kandidálás sikerrel jár – a beruházás a helyi közlekedési helyzet javulását szolgálja. Azonban, ha a dolgok mélyére nézünk, és felelevenítjük az elmúlt években a szóban forgó helyszínnek kapcsolatos útépítési és forgalomtechnikai elképzeléseket, árnyaltabb, több kérdést is felvető kép tárul elénk.
![](http://godolloihirek.hu/tartalom/utpalyazatady_0319.jpg) Emlékezetes, hogy 2017 októberében olyan kormányrendelet született, hogy az állam 50 millió forinttal járul hozzá a gödöllői uszoda közúti kapcsolatának minél színvonalasabb kiépítéséhez.
Három esztendő elteltével, azaz: tavaly szeptember végén Gémesi György – utalva az illetékesekkel (NSK, ITM, Magyar Közút, Vécsey László) történt nyári egyeztetésekre – feltételekhez kötött „kompromisszumos” javaslatot terjesztett elő. Ennek lényege, hogy az 50 millió forintos állami pluszpénzt eddig le nem hívó önkormányzat hozzájárul az uszoda-beruházás közúti kapcsolódásánál a kanyarodó sáv nélküli, jelzőlámpás csomópont kiépítéséhez, azzal a kikötéssel, hogy a beruházónak kötelessége 2022. október 30-ig körforgalmi csomópont vagy jelzőlámpás, kanyarodósávos kereszteződés kiépítése. A hozzájárulás feltétele volt az is, hogy a létesítménynél lévő járda felújítása és az uszoda megközelítését szolgáló kerékpárút folytatása is elkészüljön az Ady sétány ezen részén. Egyidejűleg a gödöllői képviselőtestület kötelezettséget vállal arra, hogy a település jövő évi költségvetésében a korforgalmi csomópont vagy a jelzőlámpás, kanyarodósávos kereszteződés kiépítéséhez szükséges tervezési, illetve kivitelezési feladatokra legfeljebb 20 millió forintot különít el. A felvetést vita követte a képviselőtestületi ülésen, aminek az lett a következménye, hogy a Bajkó Norbert egyetértő szavazatával megtámogatott lokálpatrióta klubos többség elfogadta: a város a 20 millió forintot csak abban az esetben biztosítsa, ha a beruházó a körforgalmat építi meg.
Ma már tudjuk, a körforgalom helyett – remélhetőleg, egyelőre – lámpás csomópont létesült az „uszodás”, részben az önkormányzat (Ady sétány), részben az állam (Isaszegi út) kezelésében lévő utak találkozásánál lévő kereszteződésben.
Adódik a kérdés: ha a pályázati önrészre akad a városi költségvetésben 52,5 millió forintos fedezet, miért nem lehetett ezt az összeget korábban a körforgalom létesítésének szolgálatába állítani?
Továbbá, azon is érdemes elgondolkodni, hogy amennyiben sikeres lesz a kandidálás, egy időre ismét útlezárásokra és forgalomelterelésre lehet számítani a környéken. Mi több, esetleg olyan időszakban, amikor ezek az intézkedések nehezíthetik az addigra várhatóan már működő gödöllői versenyuszoda megközelítését.
|
Online kaszinók
Magyarország
Kamerák előtt Gödöllő és a környező települések sportolói
|