Vissza normál nézetbe Nyomtatás

Különutas lépés a gödöllői uszoda környéki forgalom biztonságáért

2021-03-22 11:52:37

Pályázatot nyújt be az önkormányzat az Ady Endre sétány Isaszegi út – Török Ignác utca közötti szakaszának felújítására, az állami beruházás keretében megvalósuló uszoda megközelítésének, közlekedésbiztonságának javítása céljából. A felújítást a létesítmény miatt várható többletforgalom indokolja.
A projekt várható bruttó összköltsége 92.445.958 forint. A pályázathoz szükséges saját forrást bruttó 52.445.958 forint értékben Gödöllő Város Önkormányzata a város 2021. évi költségvetése általános tartalékának terhére biztosítja. Eredményes pályázat esetén sor kerül a teljes útpálya-szerkezet cseréjére, a járda, valamint a Rákos-patak hídjának felújítására
– olvasható a város honlapján. A Gémesi György által jóváhagyott javaslat címében az szerepel, hogy az állami beruházás keretében megvalósuló uszoda megközelítése közlekedésbiztonságának érdekében történik a pályázaton való részvétel.

Első nekifutásra örömteli hírkén illik kezelni a bejelentés, hiszen – amennyiben a kandidálás sikerrel jár – a beruházás a helyi közlekedési helyzet javulását szolgálja. Azonban, ha a dolgok mélyére nézünk, és felelevenítjük az elmúlt években a szóban forgó helyszínnek kapcsolatos útépítési és forgalomtechnikai elképzeléseket, árnyaltabb, több kérdést is felvető kép tárul elénk.


Emlékezetes, hogy 2017 októberében olyan kormányrendelet született, hogy az állam 50 millió forinttal járul hozzá a gödöllői uszoda közúti kapcsolatának minél színvonalasabb kiépítéséhez.

Három esztendő elteltével, azaz: tavaly szeptember végén Gémesi György – utalva az illetékesekkel (NSK, ITM, Magyar Közút, Vécsey László) történt nyári egyeztetésekre – feltételekhez kötött „kompromisszumos” javaslatot terjesztett elő. Ennek lényege, hogy az 50 millió forintos állami pluszpénzt eddig le nem hívó önkormányzat hozzájárul az uszoda-beruházás közúti kapcsolódásánál a kanyarodó sáv nélküli, jelzőlámpás csomópont kiépítéséhez, azzal a kikötéssel, hogy a beruházónak kötelessége 2022. október 30-ig körforgalmi csomópont vagy jelzőlámpás, kanyarodósávos kereszteződés kiépítése. A hozzájárulás feltétele volt az is, hogy a létesítménynél lévő járda felújítása és az uszoda megközelítését szolgáló kerékpárút folytatása is elkészüljön az Ady sétány ezen részén.
Egyidejűleg a gödöllői képviselőtestület kötelezettséget vállal arra, hogy a település jövő évi költségvetésében a korforgalmi csomópont vagy a jelzőlámpás, kanyarodósávos kereszteződés kiépítéséhez szükséges tervezési, illetve kivitelezési feladatokra legfeljebb 20 millió forintot különít el.
A felvetést vita követte a képviselőtestületi ülésen, aminek az lett a következménye, hogy a Bajkó Norbert egyetértő szavazatával megtámogatott lokálpatrióta klubos többség elfogadta: a város a 20 millió forintot csak abban az esetben biztosítsa, ha a beruházó a körforgalmat építi meg.

Ma már tudjuk, a körforgalom helyett – remélhetőleg, egyelőre – lámpás csomópont létesült az „uszodás”, részben az önkormányzat (Ady sétány), részben az állam (Isaszegi út) kezelésében lévő utak találkozásánál lévő kereszteződésben.

Adódik a kérdés: ha a pályázati önrészre akad a városi költségvetésben 52,5 millió forintos fedezet, miért nem lehetett ezt az összeget korábban a körforgalom létesítésének szolgálatába állítani?

Továbbá, azon is érdemes elgondolkodni, hogy amennyiben sikeres lesz a kandidálás, egy időre ismét útlezárásokra és forgalomelterelésre lehet számítani a környéken. Mi több, esetleg olyan időszakban, amikor ezek az intézkedések nehezíthetik az addigra várhatóan már működő gödöllői versenyuszoda megközelítését.


Kamerák előtt Gödöllő és a környező települések sportolói

 

Kapcsolat | ImpresszumAdatvédelem | Médiaajánlat

© Gödöllői Hírek Online