Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Ha minden az elképzelés szerint alakul, 2021 őszétől megváltozik a gödöllői köznevelési intézményrendszer. A gazdaságosabb működést és a költséghatékonyság javítását célzó terv előkészítéséről Gémesi György a különleges jogrend idején ráruházott feladat- és hatáskörében határozott december 11-én.
A döntés lényege, hogy jövő szeptembertől a mostani két önálló bölcsőde helyett egy jogutód bölcsőde működik tovább. A gödöllői óvodai hálózat módosítási terve az, hogy – miután az egyetemi óvoda átkerül a Premontrei Apátság fenntartásába és működtetésébe – a további hat önkormányzati óvoda egy óvoda és öt tagintézmény formában látja el köznevelési feladatait. A változás minden bizonnyal személyi kérdéseket is felvet majd, főleg a vezetői tisztségekben várható érdemi átrendeződés.