Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Október 20-án 17 órára a Gödöllői Királyi Kastély tíz évvel ezelőtt megújult lovardájába invitálta Gémesi György mindazokat, akik valamilyen formában szorosabban kötődnek a gödöllői önkormányzatiság elmúlt 30 esztendejéhez,
A rendszerváltás utáni első helyi képviselőtestület megalakulásának három évtizedes évfordulója alkalmából rendezett esemény a járványügyi előírások betartása mellett zajlott le. A múltidézésben egykori és jelenlegi, a polgármester várospolitikai ténykedését támogató és nem támogató önkormányzati képviselők, a polgármesteri hivatalban dolgozó és dolgozott vezető munkatársak, valamint a gödöllői közösséget hosszabb-rövidebb ideig szolgálók vettek részt.
A képre kattintva a Gödöllői Hírek online összefoglaló írása olvasható a helyi önkormányzatiság 30 évéről.