Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Volt önkormányzati képviselő Gödöllőn, vezette a helyi múzeumot, igazgatóhelyettesként dolgozott a legendás Petőfi Sándor Művelődési Központban, miniszteri biztosként segítette a Grassalkovich-kastély felújítását, számos, országos szintű örökségvédelmi pozíciót is betöltött, könyveket írt és ír, eladásokat tartott és tart, illetve oktat is a nyugdíjas éveit mozgalmasan töltő Varga Kálmán. A szakmai és közéleti nézeteiért következetesen kiálló történészre bizonyos szempontból ráillik a különleges jelző. A kosárlabda edzői és játékvezetői képesítéssel is rendelkező Varga Kálmán a Régió Plusz TV Porta című műsorában osztotta meg gondolatait: múltról, jelenről és jövőről egyaránt beszélt. Ahogy szokta, kendőzetlen őszinteséggel.