Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A koronavírus-fertőzés terjedésének lassítása érdekében a kormány március 11-én rendkívüli jogrendet vezetett be. A veszélyhelyzettel kapcsolatos korlátozások kihirdetése mellett, gazdaságvédelmi intézkedések is történtek, illetve várhatóan még szükség lesz további könnyítések, támogatási lehetőségek bevezetésére is. A magánszemélyeket és a vállalkozásokat érintő döntésekről, azok gyakorlati alkalmazásról és a részletekben rejlő lehetőségek megértéséről, kihasználásáról Szeghalmi Kata közgazdásszal beszélgettünk a Régió Pluszt TV gödöllői stúdiójában. A könyvelőirodát működtető szakember számos, fontos, a mindennapjainkra kiható kérdéskört érintett, törekedve a közérthetőségre.