Vissza normál nézetbe Nyomtatás

A skizofrénia is felmerült a Gödöllőt elkerülő út vitájában

2018-10-18 14:10:51

Miután Gémesi György (felső képen) lokálpatrióta klubos többségű testületénél elérte, hogy az önkormányzat kérjen tájékoztatást a Kormánytól arra vonatkozóan, hogy a 3-as számú főút Gödöllő déli elkerülő, 2x1 sávos főút megvalósítását mikorra tervezi. A tájékoztatás kérésének célja az, hogy a Gödöllő városában kialakult, a város közlekedését és a közutak állagát nagyban sújtó, az M3-as autópályáról a városra áramló átmenő gépkocsiforgalom következtében az önkormányzat a vonatkozó törvényben meghatározott „helyi közutak és tartozékainak kialakítása és fenntartása” feladatát az elkerülő út megépítésének várható időpontjának függvényében kell, hogy a jövőben megtervezze.
Ezzel egyidejűleg arról is határozat született, hogy a gödöllői képviselőtestület felkéri a választókerült országgyűlési képviselőjét, Vécsey Lászlót, járjon el annak érdekében, hogy a 3-as számú főút Gödöllő déli elkerülő, 2x1 sávos főút megvalósítása minél előbb megtörténjen.
Gémesi György kiegészítésképpen egy kimutatást is készíttetett, amiben felsorolják, hogy a 2014 óta tartó önkormányzati ciklusban mennyit áldozott a városvezetés útépítésre (744 millió forint), kerékpáros infrastruktúra fejlesztésre (72,5 millió forint), parkoló-építésre (178 millió forint), járdaépítésre (331,2 millió forint), buszvárókra (20 millió forint), hídépítésre (63,2 millió forint), illetőleg út-híd-járda fenntartásra (854,6 millió forint).


A fentiek tükrében igencsak érdekesnek ígérkezett a következő napirendi pont tárgyalása, mivel az előterjesztést Vécsey László (alsó képen) jegyezte. A gödöllői központú választókerület kormánypárti parlamenti képviselője indokláskén – mások mellett – leírta, hogy kár lenne tétlenül várakozni addig is, míg az elkerülő utakért lobbizunk. Hiszen vannak olyan, városi kompetenciába tartozó beruházások, amik alkalmasak a közúti forgalmi terhelés enyhítésére, a forgalombiztonság növelésére és ez által a gödöllői lakosság életminőségének, közérzetének javítására.
A honatya ezek közül a köznevelési intézmények közelében bizonyos napszakokban fennálló parkolási anomáliákat, a Dózsa György út M3-as lejáró csomópont Kornya Mihály utca közötti szakaszának vizsgálatát (szervizút bővítése a bevásárlóközpontok között), hét korforgalom (például: Szilhát-Bajcsy kereszteződés, Bethlen Gábor, Ádám, Mátyás király utca kereszteződés, Petőfi tér, Ady sétány Isaszegi út találkozása)  és egy lámpás kereszteződés (Szent János, Szőlő, Röges utca találkozása) kiépítését, a Haraszti iparterület feltárását, valamint a Vác viszonylatú forgalmi terhelés területvásárlással megvalósítható enyhítését nevezte meg.

Vécsey László hozzáfűzte: mindössze annyit kér, javaslatait vegyék fontolóra, országgyűlési képviselői munkáját, ezen belül a gödöllői elkerülő út érdekében folyó lobbi tevékenységét segítsék meg azzal, hogy hivatkozási alapot teremtenek számára.
- Hadd mondhassam el minden illetékes fórumon, hogy Gödöllő Város Önkormányzata a saját illetékességi körében mindent megtesz Gödöllőközúti forgalmi helyzetének javításáért – fogalmazott a parlamenti képviselő, aki a vita után nem kért szavazást írásos határozati javaslatáról, hanem támogathatónak tartotta a helyszínen kiosztott verziót, ami az alábbi volt:

Gödöllő Város Önkormányzatának Képviselőtestülete megköszöni Vécsey László országgyűlési képviselő úrnak a témakörben készített előterjesztését. A képviselőtestület felkéri dr. Gémesi György polgármestert, hogy az előterjesztésben felvetett javaslatokat juttassa el a közlekedési koncepciót készítő szakembereknek, annak érdekében, hogy amennyiben a javaslatok megvalósítására reális lehetőség van, azok kerüljenek be a koncepcióba.
Az önkormányzati tulajdonú közlekedési infrastruktúra fejlesztéséről a képviselőtestület minden évben a költségvetési rendelet elfogadásával dönt, költségvetési helyzetének, valamint a közlekedési koncepcióban megfogalmazottak ismeretében.
A képviselőtestület felkéri dr. Gémesi György polgármestert, hogy Gödöllő Város Közlekedési Koncepcióját terjessze be a november 22-én tartandó képviselőtestületi ülésre.


Az indítványt a testületi tagság ellenvetés nélkül (13 igen) hagyta jóvá, ám ezt megelőzően több mint egyórás szócsata alakult ki a felek között, elvileg arról a Gödöllőt elkerülő útról, ami – mint elhangzott – 2022 előtt szinte biztos, hogy nem épül meg. A pro- és kontra érvek felsorolása során esetenként komikusnak tűnt, hogy a kezdődő békülésből, bocsánatkérésből pillanatok alatt miként lett megint ellenségesebb a hangulat, illetve az is, hogy a téma lényegétől mikor és milyen távolságba rugaszkodtak el a hozzászólók. Néhány meghatározó gondolat a vitából:

Gémesi György: - Az a legfőbb kérdés, hogy össze tudunk fogni, vagy nem az elkerülő út ügyében.
Vécsey László: - Fontos, de nem az egyetlen megoldás a gödöllői elkerülő út. Ezen kívül van még kettő, ami Gödöllőt is érinti, nevezetesen. a Vác-Gödöllő nyomvonal, illetve Veresegyház bekötése az M3-as autópálya mogyoródi csomópontjába. Ez utóbbi megvalósulásának van a legnagyobb esélye.
Vécsey László: - Egyetértek, nem pártpolitikai kérdésről van szó. Ha segíteni akarnak, meg kell kérdezni, miben tudnak segíteni. Olyan típusú segítség nem kell, amit az uszodánál és a zajvédő falnál adtak. Úgy érzem, ami történik a polgármester részéről az erősen pártpolitikai indíttatású nyitott kapukat döngetés. Ha leteszem a kalapom, polgármester vagyok, ha felveszem, pártelnök. Ez a skizofrénia!
Gémesi György: - Korábban volt Ön is ilyen helyzetben, mármint polgármester és országgyűlési képviselő egyszerre. Úgyhogy ezt ne feszegessük. Azt azonban igen, hogy az állami elvonások miatt kevesebb jut az önkormányzatnak fejlesztésre.


Online kaszinók
Magyarország
magyar online casino

Kamerák előtt Gödöllő és a környező települések sportolói

 

Kapcsolat | ImpresszumAdatvédelem | Médiaajánlat

© Gödöllői Hírek Online