Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Elkészült a női röplabda Magyar Kupa 2017/2018-as idényének sorsolása – adta hírül a hunvolley.hu. A sorozatban korábban négyszeres ezüstérmes (legutóbb 2015-ben) Penta-Gödöllői RC csapata a legjobb nyolc közé jutásért kapcsolódik be az előreláthatólag jövő márciusban záruló küzdelemsorozatba.
Városunk hatosa a 19 tagú mezőnyből – akárcsak egy évvel korábban – az ugyancsak NB I-es TFSE ellen, oda- visszavágó alapon november 19-ig mérkőzik meg a nyolcaddöntőben, majd – esetleges továbbjutása esetén – a Jászberény-Palota párharc győztese következik. Ha ezt, a január 14-ig teljesítendő feladatot is kipipálnák a gödöllői lányok, minden bizonnyal a címvédő Békéscsabával meccselnének a fináléba kerülésért.