Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Jókora bosszúságot és anyagi kárt (durrdefekt, első lökhárító elem roncsolódása) okozott a parkolás egy autós számára Gödöllőn, a Bajcsy-Zsilinszky Endre utcában. A kárvallott közösségi oldalon tett bejegyzése szerint a nemrégiben felújított és murvával beborított parkolóhelyek megválasztásakor érdemes résen lenniük a gépjárművel várakozni szándékozóknak, hiszen kisebb-nagyobb facsonkok állnak ki a földből, és ezek az „akadályok” nem mindenhol észrevehetők.
A szóban forgó közterület az önkormányzat tulajdonában van, az útkezelői feladatokat pedig a VÜSZI Kft. látja el. Az utca páros oldalán – a járdafelület rekonstrukciójához kapcsolódóan – néhány hónapja végeztek a parkolásra alkalmas út menti rész megújításával, ami fakivágással is járt. Amint a mellékelt ábra mutatja, nem minden esetben sikerült tökéletesen végrehajtani a feladatot…
Nem sokkal cikkünk megjelenése után, az illetékesek az alábbi képen látható „megoldással” rukkoltak elő. Bízzunk benne, hogy a kevés pozitív jelzővel illethető intézkedés nem tekinthető a probléma végleges orvoslásának.