Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A Gödöllői EAC atlétái közül elsőként a 400 méteres síkfutásban érdekelt Király Adél mutatkozott be a Tbilisziben (Grúzia) július 14-e és 17-e között zajló ifjúsági (U18) Európa-bajnokságon.
Adél a 27 főt számláló mezőnyben a 18. helyen végzett, amivel nem jutott be az elődöntőbe. A GEAC sprintere a harmadik futam 6-os pályáján teljesítette a távot: 57,07 másodperces idejével a 6. helyen ért célba. A legjobb 16 közé kerüléshez 56,93 másodpercnél jobb időre lett volna szükség. A fiatal tehetség bosszankodhat, hiszen a július elején megrendezett miskolci országos bajnokságon 56,88 másodperces idővel nyerte a versenyszámot. Kaptur Éva tanítványának a váltóban még lesz lehetősége javítani.
Az ifi Eb-n induló másik két gödöllői atléta közül a rúdugró Simonváros Csanád július 15-én – magyar idő szerint – 7 órakor, míg a magasugrásban induló Kriszt Katalin 8.50 órától selejtez a döntőbe jutásért.