Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Három személygépkocsi ütközött össze november 5-én, a reggeli órákban az M3-as autópálya 23-as kilométerszelvényénél, a mogyoródi leágazásnál. A gépkocsikban csak a sofőrök utaztak, mindhárman könnyebb sérüléseket szenvedtek – tájékoztatta hírportálunkat Csámpai Attila. A Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője elmondta: a gödöllői hivatásos tűzoltók áramtalanították a személyautókat, a kifolyt olajat felitatták, valamint biztosították a helyszínt. A roncsok a fél útpályát elfoglalták, ezért az érintett szakaszon a helyszínelés ideje alatt rendőri irányítás mellett, szakaszosan haladt a forgalom. Fotó: PMKI Gödöllő HTP