Vissza normál nézetbe Nyomtatás

Mit tehetünk porckopás ellen?

2015-10-27 18:01:10

Porckopás tünetei nehezítik meg mindennapjait? Visszatérő, égő, szúró fájdalom kínozza térdében? Esetleg már mozgásszabadságát is korlátozzák ízületi panaszai? Az ízületi gyulladás nem csak az idős korosztály betegsége, hanem a fiatalabbak körében is gyakran találkozni a térdet, a bokát, a könyököt, a vállakat, vagy akár a csuklót érintő megbetegedéssel. A háttérben sok esetben nem más áll, mint a megerőltetés, illetve az egészségtelen életmód.

A Hillvital.hu által megkérdezett szakemberek – a problémával küszködő gödöllőieknek is – azt javasolják, hogy a porckopás kellemetlenségeinek enyhítésére a fájdalomcsillapítók helyett érdemes a természetes alapanyagokból előállított készítményeket előnyben részesíteni.

Óvatosan az ülőmunkával!
35 év felett általában mindenki találkozik már a porckopás jelenségével ilyen vagy olyan formában. Nem ritka, hogy az ülőmunkát végzők körében találkozni a betegséggel, ezt pedig nem más okozza, mint a mozgásszegény életmód. Nem mindegy az sem, hogy milyen bútorokat részesítünk előnyben az akár napi 8-10 órás munka mellé. Fontos az is, milyen helyzetben ülünk, célszerű a lábakat és a karokat derékszögben behajlítani, teljes talpfelülettel a talajra nehezedni, a monitort pedig szemmagasságba elhelyezni.
Az irodai munkát végzők gyakran panaszkodnak hát-, és derékfájásra is. Ennek elejét vehetjük, ha a derékhoz egy párnát helyezünk, és persze fontos az is, hogy munka után előnyben részesítsük az aktív testmozgást.

Rendszeres testmozgás a porckopás ellen
A rendszeres testmozgás fontosságára nem lehet elégszer felhívni a figyelmet. Hatására javul a keringés, beindulnak a szervezet méregtelenítő funkciói, erősödik az immunrendszer és csökken a magas koleszterinszint, valamint a vérnyomás. Az egyéni adottságoknak, testsúlynak és erőnlétnek megfelelő edzések aktívan hozzájárulhatnak a porckopás megelőzéséhez, a csontok, izmok és ízületek erősítéséhez. Ehhez azonban az kell, hogy megfelelően válasszuk meg a mozgásformát, és ügyeljünk a túlterhelés elkerülésére.

A gyakorlatok és mozdulatsorok helyes kivitelezése mellett rendkívül fontos szerep jut a bemelegítésnek és a nyújtásnak is, melyekkel elkerülhetjük a sportsérüléseket. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a fiatal korban sport közben elszenvedett sérülések a későbbiekben megjelenő ízületi megbetegedésekhez, porckopás kialakulásához vezethetnek.


Gyógyszerek helyett természetes hatóanyagok

Ha olyan visszatérő fájdalmakról van szó, mint amilyeneket a porckopás okoz, akkor nem csak az eseti fájdalomcsillapításra érdemes gondolni, hanem a hosszú időn keresztül tartó kezelési lehetőségekre is. A fájdalomcsillapító gyógyszerek szedése nem ajánlott hosszú ideig, helyettük inkább érdemes a természet patikáját választani, és olyan készítmények mellett letenni a voksot, amelyek természetes összetevőkkel állnak az egészség helyreállításának szolgálatában. S hogy milyen hatóanyagokkal nem lőhetünk mellé biztosan?

A bőrápolás terén már bizonyított aloe vera, a frissítő hatásáról ismert eukaliptusz, a nyugtató levendula, a kurkuma, a rozmaring, vagy a számos betegség esetében eredményesen bevethető kamilla mellett a vadgesztenye, a diólevél, a körömvirág, a feketenadálytő is jótékonynak bizonyulnak a porckopás természetes kezelése során.

Az alapanyagokat a megfelelő mennyiségben kombinálva kívülről használatos, bőrön át felszívódó, magas minőségű készítményt kaphatunk, amely nagy sikerrel alkalmazható a porckopás ellen. Forduljon a természetes gyógymódok felé akkor is, ha a fájdalom csillapításáról, valamint az egészség helyreállításáról van szó!


Stúdióbeszélgetések Gödöllő és környező települések sportolóival

 

Kapcsolat | ImpresszumAdatvédelem | Médiaajánlat

© Gödöllői Hírek Online