Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Kora reggel értesítették a Pest megyei katasztrófavédelmet, hogy Gödöllő és Aszód között, a domonyvölgyi elágazásnál súlyos közlekedési baleset történt, két személy életét vesztette.
A szerencsétlenség a 3-as főút 37-es kilométerszelvényénél reggel fél hét körül következett be, ahol két személyautó – eddig tisztázatlan körülmények között – frontálisan ütközött. A járművekben összesen hat beszorult sérült volt, őket a a gödöllői és aszódi hivatásos tűzoltók mentették ki. A gépkocsikat feszítővágó berendezés segítségével bontották meg, így tudták kiemelni az összeroncsolódott járművek fogságába esett személyeket. A műszaki mentés és a helyszínelés idején teljes az útzár az érintett szakaszon. A baleset két, 35 éves sóshartyáni férfi életét követelte. Az áldozatokon kívül négyen megsérültek, őket a mentőszolgálat munkatársai kórházba szállítottak. Egyikük, egy 30-35 év körüli férfi állapota válságos, őt mentőhelikopter vitte el a helyszínről. Az útzár idején az M3-as autópálya ingyenesen használható. Fotó: MTI
A rendőrség tájékoztatása szerint a helyszínelést és a műszaki mentést 10.30 órakor befejezték, a korábban bevezetett teljes útzár megszűnt. A baleset körülményeit a Gödöllői Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztálya szakértők bevonásával vizsgálja.