Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Az amerikai futball már mintegy húsz éve létezik hazánkban, népszerűsége folyamatosan nő. Ezt példázza, hogy Gödöllőn is bemutatkoznak a kemény és férfias küzdelmekről elhíresült, ugyanakkor cseppet sem brutális sportág képviselői.
Ráadásul, a házigazda szerepét egy helyi formáció tagjai, a Gödöllő Pirates (Kalózok) töltik majd be, akik augusztus 25-én, vasárnap 13 órától a 2004-ben megalakult Kaposvári Golden Fox (Arany Rókák) együttesét fogadják a Táncsics Mihály úti sportcentrum füves küzdőterén. Egy héttel később, szeptember 1-jén, vasárnap 14 órakor a Fehérvár Enthroners társulata látogat Gödöllőre. A csapatokban 7-7 fő játszik egymás ellen.