Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Halálos kimenetelű közúti közlekedési baleset történt május 19-én 11 óra 45 perc körüli időben a 3-as számú főúton, Gödöllő és Aszód között, a babatpusztai lehajtónál. Az elsődlegesen rendelkezésre álló adatok szerint egy, a főúton közlekedő motoros személygépkocsival ütközött.
A motorkerékpár Gödöllőn lakó, 44 éves férfi vezetője a baleset következtében olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a helyszínen életét vesztette, hölgy utasát a mentőszolgálat munkatársai kórházba szállították. A személyautóban két gyerek, a női sofőr sajátja és annak barátja sérült meg. A tragédia helyszínére – ahol a gödöllői tűzoltók áramtalanították a járműveket, illetve a helyszínelés ideje alatt biztosították a környéket – mentőhelikopter is érkezett. A baleset körülményeit a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság munkatársai vizsgálják. (fotó: MTI)