Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Az utolsó előtti helyről történő elmozdulás érdekében valamennyi mérkőzés többszörösen fontos a Gödöllői KC csapata számára. Bartos Gábor tanítványai hárompontos lemaradásukból fakadóan egyfajta győzelmi kényszerhelyzetben vannak, így a középmezőnyhöz tartozó riválisok ellen mindent meg kell tenniük a sikerért. Adva volt tehát a húsvéti feladat: hazai környezetben felülmúlni a 6. helyen álló békésieket.
Egészen a végjátékig akadt esély arra, hogy a házigazdák ponttal vagy pontokkal zárják a kiélezett küzdelemmel telt találkozót, ugyanis a szoros csatában egyik fél sem tudott komoly előnyt kialakítani a másikkal szemben. A patthelyzetet a mieink szemszögéből nézve a legrosszabbkor számolták fel a kritikus percekben jobban összpontosító vizitálók. Akkor, amikor a viszontválaszra már nem maradt ideje a nyomás alá került gödöllői egységnek.
Tizenhét forduló után a gödöllőiek 6 ponttal, 445-496-os gólkülönbséggel a tabella 11. helyét foglalják el. A Gödöllői KC együttese a következő fordulóban (április 20., szombat 18 óra) a CLAAS-Törökszentmiklósi KE vendége lesz.
Ifjúságiak: Gödöllő – Békés 24-31 Első vereségüket szenvedték el tavasszal a Mácsár Gyula irányításával készülő gödöllői fiatalok, akik fiaskójuk ellenére magabiztosan őrzik 6. helyüket a tabellán.