Vissza normál nézetbe Nyomtatás

Éveket kell még várni arra, hogy felszámolják a konténer-várót a vasútállomáson

2012-12-03 10:42:51

Közel két éve, napra pontosan 2011. január 10-én zárták el a vasútállomáson található királyi várót az utazóközönség elől. Az impozáns épületet – a Norvég Alap hathatós anyagi támogatásának köszönhetően – mintegy 350 millió forintból felújították, és 2011. június 18-án átadták.

A neoreneszánsz stílusú tetőfelépítménnyel kiegészült épület régi pompájának visszaállítása egyben azt is jelentette, hogy megváltozott a létesítmény funkciója: jegypénztár és a kellemetlen időjárási körülmények között az utasok számára menedéket biztosító várótér helyett idegenforgalmi célt szolgáló kiállítótér, illetve kávézó jött létre.

Hamarosan ismét zord idők jöhetnek, így felmerül a kérdés: meddig kell még a Gödöllőn áthaladó vonatokra felszálló utasoknak várniuk, hogy ne a mostani körülmények között vészeljék át azokat a perceket, amíg szerelvényük befut az állomásra? Érdeklődésünkre, miszerint, milyen megoldással készül a MÁV az utasok jelenleginél komfortosabb váróhelyének megteremtésére városunkban, a társaság kommunikációs igazgatóságától az alábbi választ kaptuk:

A gödöllői királyi váró felújítása olyan pénzügyi forrásból történt, ami egy műemlék épület eredeti helyreállítását engedélyezte, és nem lehetett benne pénztárt valamint várót kialakítani. A munkálatok megkezdésével a személypénztár és a váróterem ideiglenesen áthelyezésre került egy 54 m² hasznos alapterületű, úgynevezett, konténer épületbe, ami elektromos fűtéssel, klimatizálással ellátott és hőszigetelt.

A királyi váró felújításával egy időben a MÁV tanulmánytervet készíttetett egy új utasforgalmi épületre, ahol a személypénztárak és az várótermek végleges elhelyezést nyernek. A tervezés a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. megbízásából folytatódott, az engedélyezési terv 2012 februárjában elkészült. A létesülő új épületben csak utasforgalmi funkciók lesznek, a HÉV és a MÁV üzemviteli céljaira külön épületet terveztünk. A jelenlegi gyalogos felüljáró megszűnik, az új gyalogos aluljáró az új utasforgalmi épületből fog indulni, és kapcsolatot biztosít az állomás új, széles peronjai, illetve a túloldalon lévő egyetemi sétány között. Az új utasforgalmi épület építése a teljes állomás átépítésével azonos időben valósulhat meg, azt ugyanis az egyéb, kapcsolódó építményektől külön építeni nem lehet. A NIF Zrt. célja, hogy a Rákos–Hatvan vasúti szakasz fejlesztése – aminek egyik része a Gödöllő állomás is – 2013 végére létesítési engedéllyel rendelkezzen. Ezt követheti a kivitelezés, ami a források rendelkezésre állása esetén a 2014-2020-as uniós költségvetési ciklusban valósulhat meg.

A konténerben történő elhelyezés nem végleges megoldás, de mindenképpen szükséges, mivel az utasoknak biztosítani kell a jegyváltási lehetőséget, és a várakozóhelyet. Minden erőnkkel azon vagyunk, hogy az új épület a lehetőségekhez képest a leghamarabb megépüljön, hiszen a vasúttársaság érdeke is, hogy magasabb szinten szolgálja ki utasait. Gödöllőn folyamatosan haladunk a fejlesztésekkel, a P+R és a B+R parkoló szintén az utazóközönséget hivatott szolgálni, s ezt célozzák a további fejlesztések is.


Stúdióbeszélgetések Gödöllő és környező települések sportolóival

 

Kapcsolat | ImpresszumAdatvédelem | Médiaajánlat

© Gödöllői Hírek Online