Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Villanyoszlopnak csapódott egy autó a Hunyadin 2023-03-31 12:40:50 A helyszínre riasztott gödöllői tűzoltóknak jócskán akadt teendőjük a közlekedési baleset következményeinek felszámolásánál
Villanyoszlopot öklelt fel egy autós 2021-03-27 10:37:58 A gödöllői tűzoltókat is riasztották a valkói helyszínre, ahol az eltört betonelemet az elektromos vezetéket tartották
Villanyoszlopnak csapódott egy gépkocsi 2018-08-03 11:17:14 A járműben ketten utaztak, egyikük megsérült. A gödöllői tűzoltókat is riasztották az isaszegi közlekedési balesethez