Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Mennyire biztonságos település Gödöllő? 2025-08-03 11:10:49 Érdekes és tanulságos összeállítás készült: több esetben is beszédesek a bűnözési mutatókra vonatkozó mérőszámok
A gyönyör művészete 2025-05-08 18:21:37 Jó hír, hogy ez az a műfaj, amit lehet tanulni, gyakorolni és lehet benne fejlődni is, amihez minőségi eszközök is igénybe vehetők
Kiemelkedő a gödöllői oktatás minősége 2025-04-10 14:27:31 A szülők számára kiemelten fontos, hogy gyermekeik a lehető legjobb képzésben részesüljenek, amely biztos alapokat ad a továbbtanuláshoz
Tényleg könnyebb gyermekként angolt tanulni? 2025-01-13 11:11:29 Való igaz, hogy az apróságok könnyen magukévá teszik a tudást, de csakis azt, amelyik ad nekik egyfajta örömérzetet, jókedvet
Egy speciális ultrahangos zsírbontó technológia 2024-10-17 08:59:29 Az elmúlt években tanúi lehettünk annak, hogy a technológiai újítások egyre nagyobb teret hódítottak maguknak az alakformálás területén is