Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Górcső alá helyeztük Gödöllőt 2019-10-06 08:14:49 Újvári Miklós és Boros Bánk Levente politológusok alkottak véleményt az október 13-i önkormányzati választás várható helyi kimeneteléről
Ki lehet a gödöllői központú körzet befutója? 2018-04-08 18:28:41 Ujvári Miklós politológus vállalkozott arra, hogy a 17 órás részvételi adatok alapján elemezze a várható helyzetet