Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Lehet-e hétköznapi viselet egy futócipő? 2024-12-21 10:02:27 Egy ilyen lábbeli legalább annyit árthat is, mint amennyit használ, ha nem rendeltetésszerűen és célnak megfelelően használjuk
Nyerni megyek, ennek megfelelően készülök! 2024-09-03 19:06:40 A küzdősportok gödöllői szerelmeseinek is szolgál vonzerővel a szeptember 7-i veresegyházi III. Golden Muaythai Gála főmérkőzése (is)